[OSM-talk-be] busroutes

Lennard ldp at xs4all.nl
Tue Aug 10 08:11:36 UTC 2010

> Als ik het goed begrijp wordt forward/backward alleen gebruikt op
> gedeeltes van een route die maar in één richting gebruikt worden en waar

+1

> En dan krijg je weer verschillende stukken en de
> relation analyser.
> Alleen dat is al de reden dat ik geen fan van forward/backward ben.

Dat ligt meer aan die relation analyzer die dit niet goed visualiseert.
Dat doet niets af aan de geldigheid van de relatie.

> Dat is wat op veel plaatsen toch al gedaan wordt. En dan geen forward
> of backward er in. Ik zou zeggen: de eerste node/way in de relatie geeft
> aan waar gestart wordt.

Bij fietsroutes wordt er ook maar 1 relatie gebruikt voor beide
richtingen, indien de fietsroute ook over eenrichtingstukken leidt. Exact
hetzelfde principe als voor busroutes.

--
Lennard