[OSM-talk-be] De Lijn: gegevens vrij (onder voorwaarden)

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Thu Mar 18 10:13:45 GMT 2010

On Thu, 18 Mar 2010 01:06:56 +0100, Marc Coevoet <sintsixtus at gmail.com>
wrote:
> Beste,
>
> vanaf 29 maart stelt De Lijn de gegevens vrij:
>
> "De Lijn verleent aan de Licentienemer, die aanvaardt, een
> niet-exclusieve, wereldwijde Licentie om De Lijn Data te hergebruiken
> voor het in eerste instantie bestuderen van gegevens voor allerlei
> projecten als Openstreetmap,      http://navit.sf.net,
> http://metro.nanika.net/, http://opentom.org,
>
> Het komt erop neer dat IK, Marc Coevoet, de licentie heb aangevraagd.
> Ik zal de gegevens verkrijgen, en dan zal ik "coordineren" wat ermee
> [...]

Wat voor gegevens krijg je, en is het beperkt tot gegevens die jij krijgt
of mag alle informatie van de website van De Lijn (ik denk dan aan
netplannen) ook onder die licentie gebruikt worden?

En er wordt gesproken over "in eerste instantie bestuderen". Dat betekent
dat in OSM toevoegen (nog) niet toegestaan is?

Groeten,
Maarten