[OSM-talk-be] De Lijn: gegevens vrij (onder voorwaarden)

Marc Coevoet sintsixtus at gmail.com
Thu Mar 18 10:20:54 GMT 2010

Maarten Deen wrote:
> On Thu, 18 Mar 2010 01:06:56 +0100, Marc Coevoet <sintsixtus at gmail.com>
> wrote:

> Wat voor gegevens krijg je, en is het beperkt tot gegevens die jij krijgt
> of mag alle informatie van de website van De Lijn (ik denk dan aan
> netplannen) ook onder die licentie gebruikt worden?

Ik denk dat ik de uurtabellen krijg, ook de trajecten.  Ik hoop ook geo
info van haltes bvb, en een soort van kaarten, maar hoe volledig die
zijn, weet ik niet.

> En er wordt gesproken over "in eerste instantie bestuderen". Dat betekent
> dat in OSM toevoegen (nog) niet toegestaan is?

Inderdaad.
Je kunt van een shape een .img of .osm format maken, "maar dat zal niet
nodig zijn".

De indruk die ik heb is "niet voor commercieel gebruik, zonder dan
opnieuw de expliciete toestemming te vragen".

In metro.nanika.net staan gegevens, en dan zonder toestemming?  Je vindt
metro op een Mappy.fr GPS.

Marc
http://shortwave.tk