[OSM-talk-be] De gegevens van De Lijn kaderen in een breder "open pandora's doos..." prj

Marc Coevoet sintsixtus at gmail.com
Fri Mar 26 22:42:28 GMT 2010

Avond,

Toen ik de mail kreeg, was dat onder titel van "INSPIRE".  Ik kon me wel
voorstellen dat dit een EU project was (zoals zoveel), maar blijkbaar
kadert dit in een "grootser" GEO project om gegevens vrij te geven, denk
maar eens aan de IGN.be (de Franse IGN geeft de gegevens nu eindelijk
vrij, de onze volgt dus wellicht?), en hier vond ik nu via een Franse
discussielijst een betere google-zoekterm:
http://inspire.jrc.ec.europa.eu/index.cfm/pageid/2/list/7

Ik verwacht dus nog veel van die dingen, zoals de databank voor de gas-
en elektriciteitsleidingen, want ik beweerde vroeger al dat we die niet
nodig hebben, het gewoon werkvolk vliegt graag in de lucht, als ze dan
maar mooi een pensioentje trekken... ;-)

Marc
http://shortwave.tk