[OSM-talk-be] Rise of the voetwegen

Glenn Plas glenn at byte-consult.be
Wed Dec 2 13:43:49 UTC 2015

Hi,

Effe korte peer check:  Ik zie veel voetwegen verschijnen in de buurt,
op zich super natuurlijk maar ik begin een wildgroei aan tags te zien
voor dezelfde voetweg per segment.  Het is een zootje aan het worden met
footways die overgaan naar paths en terug footway.

Naast het feit dat ze vaak als name='voetweg 1234'(, of erger: 'chemin
1234' in vlaanderen)  worden gemarkeerd ipv. hun officiele benaming, zie
ik toch iets teveel footway's door velden en akkers trekken...

Instinctief zou men snel geneigd zijn er 'footway' van te maken, wat op
de map op zich niet lelijk 'rendert'.  Maar de renderer.

Ik vind dat een 'path' meer geschikt is, zeker als ik de voetweg door
velden zie gaan en waar een geen visible pad is volgens AGIV sat pics.

Iemand daar zelf ook al issue's mee gehad.  Is er iemand die 'footway'
meer geschikt vind voor vaak -kwasi denkbeeldige- wegen?  Waarom?

Ik pas dit meestal in alt_name='voetweg 1234' en dan als
name='Liposuctievoetweg'.

Voorbeeld bv deze: https://www.openstreetmap.org/way/383827575

Graag wat input van de wandelaars en andere kenners onder ons, hoe
pakken jullie dit vast ?

Glenn