[OSM-talk-be] crab voor straatnamen

Marc Gemis marc.gemis at gmail.com
Sat Dec 5 10:12:19 UTC 2015

> In het begin had ik de neiging om onbenoemde wegen in OSM die ook in CRAB
> onbenoemd zijn te herclassificeren naar iets dat geen naam nodig heeft
> (highway=service). Maar in de buurt van Zwalm lijken er effectief veel wegen
> te zijn die eenvoudig geen naam hebben. Ik vertrouw CRAB niet genoeg om het
> als bron te beschouwen om te beslissen dat het effectief zo is. Maar wat
> zouden jullie voorstellen om te doen met zulke straten? Het zou fijn zijn om
> ze aan te duiden als "te controleren ter plaatse". Of zou het OK zijn ze als
> [...]

Ik zou nooit een andere klassificatie gebruiken omdat een of andere QA
tool niet overweg kan met bv. een residential road zonder naam. In
Japan ligt het vol van zo'n straten naar het schijnt. Wel is het zo
dat eerder unclassified straten geen naam hebben. Dus dat of track is
een betere oplossing dan service.
Is er geen tag voor unnamed straten ? Enkel als communicatie tussen mappers ?

mvg