[OSM-talk-be] openpoimap voor verkeersborden in Belgie

Pieter Colpaert pieter.colpaert at okfn.org
Thu Jul 30 11:21:58 UTC 2015

Hey Marc,

die CC0 tegen 2020 is enkel voor Federale overheidsdiensten en
-bedrijven. De meest gebruikte modellicentie momenteel op Vlaams niveau
is de "gratis open data licentie Vlaanderen".

Dingen als verkeersbordendb zijn Vlaams. En nog een caveat bij
verkeersbordendb is dat er niet te veel van verwacht moet worden. Zitten
met enorme data management issues, zoals in de pers gecommuniceerd.

Mvg,

Pieter

On 30-07-15 12:24, Marc Gemis wrote:

> <mailto:winfixit at gmail.com>>:
>
>     De data transformeren vormt geen probleem. We zouden daarmee aan
>     de slag gaan van zodra de data beschikbaar is. (onder een
>     geschikte licentie of met een expliciete (geschreven) toestemming
>     dat we ze mogen toevoegen aan Openstreetmap, waarbij het duidelijk
>     is voor de overheid dat ze dan daarna als ODBL-data beschikbaar
>     zijn voor iedereen).
>     We moeten dan nog ergens een belfort bouwen om deze toelating
>     veilig in op te slaan - ai teveel tijd besteed op wikipedia in de
>     Middeleeuwse afdeling - ik bedoel, waar houden we dat soort
> [...]

+32 486 74 71 22

Board of directors
Open Knowledge Belgium
http://openknowledge.be