[Talk-cat] Talk-cat Digest, Vol 3, Issue 20

yo paseopor yopaseopor at gmail.com
Mon Jul 22 11:35:15 UTC 2013

No exactament.
En un país normal de la categoria depenia la importància i per tant la seva
inversió i qualitat.
Aquí no és així.Dóna la sensació que cap de les administracions respecta
les planificacions de l'altra i la realitat demostra que no es coordinen
gaire.Trobem inversions fetes a carreteres perdudes, carreteres que canvien
quan canvies de província o de comarca (és el mateix 5 metres que 8?) Però
a ulls de Déu totes són tertiary...

Juguem un moment a les endevinalles: Totes són locals (que per
administració equivaldrien a tertiary) (i, per suposat mateixa referència
mateixa carretera, encara que canviem de província) ?

Doncs no, hi ha una secondary (pertanyent a la Generalitat de Catalunya,
tot i que porta nom de la Diputació de Barcelona) i hi ha una trunk (perquè
és Nacional del Ministerio...i a més amb la referència repetida amb una
carretera que està a uns 250 km.) És seriós això? Per moltes
característiques que li apliquem a una carretera el primer que veurem (o
que no veurem perquè per zoom les tertiary no es mostren) serà el seu
color.I com veieu no són iguals ni les carreteres contigües, uns metres més
enllà ops! han tocat les 12 i les Ventafocs del nostre país deixem d'anar
en grans cotxes per anar en carbasses i deixem les nostres carreteres amb
vorals i senyalització per anar per d'altres que no tenen ni marcat l'eix
central!

Per la qual cosa ni el volum d'inversió ni la qualitat de la via es
corresponen molts cops amb els colors (que és la única característica
visible a primer cop d'ull d'un mapa i per la que es guia TOTHOM) de la via.
Per tant , independentment de la categoria administrativa és important
reflectir al mapa la categoria real de la via ja que podem estar induint a
error a tots els usuaris d'OSM que trepitgin el nostre país.

El catàleg de la Generalitat i el de la RCE estan molt bé...però no
disposem de tants colors segons amplada, segons qualitat...i hi ha vies que
no coincideixen amb el planificat, i més ara que la inversió en
infraestructures s'ha aturat quasi de ple i ha pillat planificacions pel
mig (sagnant és el mapa 1:50000 de l'ICC que mostra uns nombres futurs...
que mai existiran).

Per a mapes del segle passat i equivocats ja tinc els de Google Maps, quan
faig servir un mapa vull saber la realitat de la via.I quan no tinc temps
que perdre i vull circular amb les màximes prestacions allà on no arriben
les autovies i autopistes de peatge del nostre estat no m'agradaria que un
mapa col·laboratiu em prengués el número simplement perquè hem volgut
fer-li el joc a les administracions que es preocupen més de la política que
de la gent que fa servir les seves vies.

Salut i mapes
yopaseopor