[Talk-cat] Script per al JOSM

Joan Montané joan at montane.cat
Tue May 28 21:33:50 UTC 2013

Bona nit,

bé, em sembla que estreno la llista, benvinguts sigueu tots, :)

Anem per feina,

com sabeu, tinc la mania de "perseguir" els topònims amb article en
majúscula i passar l'article a minúscula. Una mania com qualsevol altra, :)
però tot el que explicaré ara es pot extrapolar a coses més interessants,
com caràcters "estranys" a les dades o noms de tipus de via no
"normalitzats".

Assumeixo que tots els presents sabeu que és el JOSM i el feu anar o ho heu
fet alguna vegada. La veritat, jo que vaig començar amb el Potchlach (o com
coi s'escrigui) descobrir el JOSM va ser una gran millora.

Bé, doncs resulta que fa temps vaig descobrir la possibilitat de crear
filtres amb el JOSM, i després de jugar-hi una mica, vaig fer-me un filtre
de forma que em quedessin actius només els nodes i vies amb article en
majúscula. Així que només havia d'anar editant node a node, via a via,
canviar el nom i quan en tenia uns quants de fets, pujar els canvis. Amb
els noms de municipis, i barris de Barcelona, ho vaig fer així, però ja
vaig adonar-me que amb la toponímia menor era impracticable.

Aquests dies he estat jugant una mica amb els scripts que permet el JOSM, i
he aconseguit fer un script que recorre tots els nodes seleccionats i si el
nom comença en article per majúscula, el posa a minúscula. Així és molt més
fàcil, ja que combinant-ho amb el filtre anterior, seleccionar els nodes
"conflictius" és molt fàcil, i executar l'script és fer 2 clics. Per tant,
és poden editar dades de forma molt àgil.

L'únic problema és tenir les dades carregades al JOSM. Teòricament podria
obrir un fitxer osm amb el contingut de Catalunya, però la màquina que faig
anar no pot amb ell. Així que avui he treballat una mica baixant un àrea
trosset a trosset amb el JOSM, i he fet prou via. [1]

Ara no tinc accés a l'script, però demà miraré penjar-lo en algun lloc
públic tipus github.

Com deia a l'inici, les possibilitats de normalització i revisió en les
dades milloren considerablement. No és un bot automàtic, però gairebé
millor, l'edició la fa un humà, i cal saber que s'està fent. Ara mateix, el
coll d'ampolla és tenir les dades carregades al JOSM, potser si
aconseguíssim fitxers per províncies... seria possible obrir-ho bé.

Salut... i mapes!!!

Joan Montané

[1] http://overpass-turbo.eu/s/fO (compte si executeu la consulta, triga
una mica)