[Talk-cat] name:ca a qualsevol lloc?

pitort at eclipso.eu pitort at eclipso.eu
Sat Jun 13 13:29:16 UTC 2015

Jo penso que no ho és. El criteri general hauria de ser el d'utilitzar només el nom local original. Voleu un mapa d'Alemanya al vostre navegador gps on aparegui Ratisbona, Munic o Baviera en comptes de Regensburg, München o Bayern? Us seria d'utilitat? és obvi que no. El cas d'Ucraïna és diferent perquè es tracta d'una transcripció (que al meu entendre pot acompanyar, però mai substituir, el nom original en alfabet ciríl·lic). Tanmateix cal reconèixer que aquest és un tema molt, molt relliscós, on alguns poden veure una manera de preservar els topònims occitans d'altres poden veure una oportunitat per a perpetuar i continuar utilitzant topònims colonials, franquistes, .... etc

pitort