[Talk-cz] UHUL WFS import

Jakub Sykora kubajz na kbx.cz
Pondělí Prosinec 3 13:45:22 UTC 2007

Ahoj,

enemy na mail.muni.cz wrote:
> Ahoj,
> prave jsem si nahral a vypada to moc pekne:
> http://kubajz.kbx.cz/junk/uhul/output/x603388_x1159320_x593388_x1149320.xml.gz
>
> coz pokryva asi 1/6 mesta Brna.
> Tento jeden XML ma 7MB, takze po jeho natazeni uz nejde s JOSM rozumne pracovat, na hloupych 10km ctverecnich.
> Pocitac je to Pent Dual 2,8GHZ/2GB ram + JAVA 1.6win.

O tomto problemu vim a uz jsem ho nekolikrat nenapadne prezentoval -
generalizace vede ke zmenseni datasetu, ale v mnoha pripadech i k
drastickemu narustu chyby. Viz data z HELP SERVICE. Pokud nekdo umite
data prohnat generalizacnim algoritmem, aby zustala pouzitelne, pak s
tim nemam problem.

Z pozorovani take vyplyva, ze vetsina vyrezu v datech je pak zaplnena
jinym typem lesa - tudiz pro zobrazeni zeleneho fleku je vyuzito
zbytecne mnoho bodu.

> Ted je opet otazka jak dal:
>
> * zlepsi se JOSM tak aby slo pracovat i s tak velkymi datasety?

To nepredpokladam.

> * generalizujeme data tak, aby slo dale pracovat a tento vystup nechame na jindy/na jine pouziti mimo hlavni vrstvu JOSM?

Jak na to?

> * vytvorime tematicke vrstvy v JOSM, tak abych treba si nestahoval/vypnul zobr. lesu, ci zjednodusil vykreslovani se zoomem?

Jak na to? To netusim uz vubec...

> * zjednodussime klasifikaci lesa (jak jsem o tom puvodne mluvil) na napr: buk dub, nebo jen listnaty/jehlicnaty?

Ten tag sam o sobe zjednodusit vlastne ani moc nejde. Sam o sobe tam
nicemu nevadi a lesakovi to udela radost. Normalni clovek si z toho
informace les listnaty/jehlicnaty/smiseny vytahne sam...

> * cokoliv jineho?
>
> PS: ctverec opet/jeste obsahuje nulove body v JTSK

Nevim, proc to tak je, ale v UHULu jsou body dobre, vypada to na problem
pri transformaci XML UHUL -> Point2D.Double

> ha

Kkkk Kubajz :]