[Talk-cz] Intro a par otazek

Petr Nejedly Petr.Nejedly na Sun.COM
Neděle Říjen 28 13:57:00 UTC 2007

Zdravim,

Pred par dny jsem zacal mapovat a nashromazdilo se mi par nejasnosti, tak jsem
tu a ptam se ;-)

Vetsina z vas me asi nezna, takze kratke intro:
Bydlim u Kladna, mapuji co kde projedu (Mam QStarz Q1000, coz je prima vecicka
- mala, citliva, staci zapnout a sama loguje, a na tlacitko dela znacky). Rad
jezdim po silnicich 3ti tridy (hlavne tak ne prilis daleko od spojnice Kladno
- Steti). Velmi dobre ovladam Javu, takze mam take v planu ponekud zrychlit a
zefektivnit JOSM (zezacatku to pujde snado, uz jsem zacal posilat patche).

Prace viz napr (a sirsi okoli):
http://www.openstreetmap.org/?lat=50.13678&lon=14.16782&zoom=17&layers=0BF

A ted ty dotazy:
*) V "me" obci je mnoho ulic jen sterkovych (delala se kanalizace a ulice se
jeste nespravovaly). Zatim jsem je mapoval jako track/2, ale tracktype byl
deprekovan a na mape to take nevypada hezky. Pokud je to ulice, mam to teda
delat jako "residential"?

*) Obcas projedu neco, co je naimportovano z HELP SERVICE . Opetovny import se
asi nepredpoklada, takze s tim muzu hybat (pokud mam detailnejsi/presnejsi
data)? A kdyz uz treba usek komplet predelam, muzu smazat zdroj?
A s tim souvisi:

*) Jak presne/detailne je rozumne mapovat? Pokud je nekde rovny usek, udelam
ho dlouhy, ale kdyz se cesta vlni (a to se ty treti tridy rady), lamu to i po
15m. Je to pak sice hezci a presnejsi, ale vic dat...

*) A jeste jedna souvisejici: po importu nachazim nejake duplicity (ta sama
silnice, oklikana drive, casto hodne nahrubo treba podle fotomapy) Mazat bez
milosti?

*) Volne lozene body bez tagu mazat?

*) Kdyz pojmenovavam "fan-out" ulice z vesnic, zakoncuju je (splitem) na
hranici obce. Nedavalo by smysl (v kontextu Ceske Republiky) pouzivat
node(tag(highway,city_limit))? Pri navigaci to ma vyznam (spousta navigacnich
systemu hlasi 50ku) a kdyz nevim jmeno ulice, alespon tam mam znacku, nez to
zjistim. Hranice obci si za jizdy zaznamenavam zminenym tlacitkem.

To je snad pro dnesek vse :-)

PS: Pokud by nekdo mel Q1000 (nebo jinou logujici GPS s MTK32) a chtel by to
provozovat pod Linuxem, napsal jsem si na to appku (Ma i "mapping mod" -
vyfiltrovani nekvalitnich bodu z logu). Jen jsem ji jeste nemel cas publikovat....

--
Petr "Nenik" Nejedly, NetBeans/Sun Microsystems, http://www.netbeans.org
355/113 -- Not the famous irrational number PI, but an incredible simulation!