[Talk-cz] Intro a par otazek

hanoj enemy na mail.muni.cz
Neděle Říjen 28 15:28:31 UTC 2007

> Vetsina z vas me asi nezna, takze kratke intro: Bydlim u Kladna,
> mapuji co kde projedu (Mam QStarz Q1000, coz je prima vecicka - mala,
> citliva, staci zapnout a sama loguje, a na tlacitko dela znacky). Rad
>  jezdim po silnicich 3ti tridy (hlavne tak ne prilis daleko od
> spojnice Kladno - Steti). Velmi dobre ovladam Javu, takze mam take v
> planu ponekud zrychlit a zefektivnit JOSM (zezacatku to pujde snado,
> uz jsem zacal posilat patche).
*** jo tak to bude dar z hury (nebo od korene SLUNCE ;)

> A ted ty dotazy: *) V "me" obci je mnoho ulic jen sterkovych (delala
> se kanalizace a ulice se jeste nespravovaly). Zatim jsem je mapoval
> jako track/2, ale tracktype byl deprekovan a na mape to take nevypada
> hezky. Pokud je to ulice, mam to teda delat jako "residential"?
*** ja kdyz delam mapy obci (i mimo OSM), tak ulice, kde se bydli a jsou
v obci delam jako residential (Dneska je ma starosta rozkopana, zitra je
prolije penetrakem, popozitri zpevni. A zase rozkope.). Track jsou
nezpevnene polni lesni, cesty, ktere lze vice ci mene projet nejakym
vozidlem. Ve finale je to ale asi drobnost.

> *) Obcas projedu neco, co je naimportovano z HELP SERVICE . Opetovny
> import se asi nepredpoklada, takze s tim muzu hybat (pokud mam
> detailnejsi/presnejsi data)? A kdyz uz treba usek komplet predelam,
> muzu smazat zdroj? A s tim souvisi:
*** stavajicich Dalnic a 1/2 trid ne. On ten import nema zmeny cca za
posledni 4 roky v cislovani silnic, chybi mnoho prelozek, je
generalizovany... spousta jinych much. Ale ma plne pokryti, to je jeho
vyhoda a hlavni prinos.

> *) Jak presne/detailne je rozumne mapovat? Pokud je nekde rovny usek,
> udelam ho dlouhy, ale kdyz se cesta vlni (a to se ty treti tridy
> rady), lamu to i po 15m. Je to pak sice hezci a presnejsi, ale vic
> dat...
*** myslim ze neni problem mapovat, tak jak to nejlepe jde. Ja to tak
delam: Pouzivam standard, ze by osa komunikace OSM nemela byt ven z
fyzickeho telesa silnice (nebo dvou protismerne projetych tracku - s mou
GPS SIRF III to tak jde, jen v zastavene casti overuji UHUL:ortofoto.).
Pokud by bylo potreba data zmensit, lze je jednoduse algoritmy
generalizovat. Obdobne delam i zeleznice, vetsinou podle ortofota.

> *) A jeste jedna souvisejici: po importu nachazim nejake duplicity
> (ta sama silnice, oklikana drive, casto hodne nahrubo treba podle
> fotomapy) Mazat bez milosti?
*** cokoliv nahradis lepsimy daty maz, nebo upravuj. K tomu
pridavej/ubirej tag source, z ceho jsi vychazel, at napriste nekdo jiny
vi co ma pred sebou. Ja vetsinou importovany data z HELP SERVISE rovnou
mazu a vytvarim novou logiku prime useky, oblouky. Obvykle dosahnu vyssi
presnosti s mensim poctem nodu.

> *) Volne lozene body bez tagu mazat?
*** ano, neprojdou validatorem. stejne jako jednonodove way.

> *) Kdyz pojmenovavam "fan-out" ulice z vesnic, zakoncuju je (splitem)
> na hranici obce. Nedavalo by smysl (v kontextu Ceske Republiky)
> pouzivat node(tag(highway,city_limit))? Pri navigaci to ma vyznam
> (spousta navigacnich systemu hlasi 50ku) a kdyz nevim jmeno ulice,
> alespon tam mam znacku, nez to zjistim. Hranice obci si za jizdy
> zaznamenavam zminenym tlacitkem.
*** Ono to neni hranice obce (ta je dana katastrem), ale hranice
zastavene casti. Navigaci nepouzivam, nevim... Ale nebylo by to spatne,
zni to zajimave. Pak by totiz ruzne silnice stejne tridy mely zcela jine
hodnoty pro rychlostni transportni modely... O necem takovem zatim ale
ve wiki Mapfeatures#Restriction neni zminka... nemylim-li se.

zdravi

hanoj