[Talk-cz] sdileni nodu

Kubajz kubajz na kbx.cz
Čtvrtek Srpen 21 10:21:44 UTC 2008

Tomáš Tichý napsal(a):

> No ale les neni tenhle pripad, protoze way predstavujici sinici vede v
> ose silnice, coz rozhodne neni hranice lesa.
>
> Jsem rozhodne pro zasadu drzet se co mozna nejvice reality jak z
> hlediska absolutni polohy (pokud to dane prostredky dovoli), tak
> zejmena z hlediska topologie (neni tak dulezite jestli je dany objekt
> vedle jineho o 2 nebo 10 m, ale je dulezite vedet, jestli je vlevo
> nebo vpravo).
> Takze sdilet nody muze napriklad reka a statni hranice, sinice a
> tramvajova trat,  ale les a silnice rozhodne ne, pokud neklickujete v
> [...]
S Tvym nazorem si dovolim nesouhlasit. Pokud neco tvori primou hranici
neceho jineho, tak je IMO lepsi, kdyz se to da takto explicitne najevo.
Nehlede na to, ze rozdily v poloze o 10m jsou znatelne az pri obrovskem
meritku a pro bezne pouziti maji naprosto stejnou informacni hodnotu. A
pokud vede silnice podel lesa a tvori jeho hranici (protoze ten les se
logicky nemuze rozrust pres tu silnici), tak je to asi spravne. Pokud
vsak ten les zacina za ohradou 50m od silnice, tak to uz spravne asi
neni... Jenze problem neni v teto definici, ale v tom, ze data o lesich
jsme ziskali s nejakou presnosti (nijak ohromujici) a je tudiz
zavadejici dodrzovat "takoveto hovadiny", kdyz to nejspis stejne nebude
pravda. Z hlediska zpracovani dat je zase vyhodnejsi mit tech bodu mene.
Proto kdyz narazim na silnici v lese, kde z kazde strany je les posunuty
o par metru, tak nemilosrdne hranice merguju. Nehlede na to, ze les je
entita relativne promenna a tam, kde je ted paseka muze za par let byt
les a obracene. A z tohoto duvodu si myslim, ze orientace podle lesu je
opravdu jen pro orientaci a vztekat se na kole s gpskou, ze uz mam byt
dvacet metru v lese a les je za dalsich tricet je vlastne usmevne.