[Talk-cz] Kniha o GPS/Mapování

Michal Kovar megabordel na seznam.cz
Středa Červenec 16 05:57:08 UTC 2008

Pokud tedy nekdo pracuje na nove verzi JOSM, snad uz pro nej nebude
problem otevrit si treba Photoshop nebo Illustrator a podivat se, jak tam
funguji zakladni funkce pro praci s vektory.

A te druhe zmince o tom, ze "ve finale je stejne potreba dy data
namapovat" moc nerozumim. Kdyz ma byt vysledkem bramborova kase, tak si
bud muzu koupit dobry brambory nebo si muzu pronajmout pole, brambory
zasadit, pockat, az vyrostou, pak si koupit traktor a ty brambory vyorat.
Se stavajicim JOSM jsme nekde u toho traktoru. Jasne, ze vektorum je potom
potreba priradit atributy co ktery symbolizuje. Ale prave proto jsem
mluvil o prednastavenych presetech primo v JOSM - idealne usporadane v
nejake ikonove matrici, abych to nemusel psat, ale rovnou na to klepnul.
Je jasny, ze tam asi nebudopu vsechny (vzhledem k tomu, kolik jich je).
Rozhodne mi nevadi napsat Amenity/Parking, protoze takovy misto taguju
jednou za uherak. Ale Highway/primary, secondary, tertiary, residential by
snad doprcic mohlo bejt nekde dostupny v klikaci podobe. Co se mych potreb
tyce, staci mi, aby byla v JOSM podpora beznych vektorovych formatu -
dovedu si totiz predstavit, ze programovat editacni funkce toho razeni,
jake jsem popsal drive, neni az takova sranda. A je to i zbytecne - na to
uz programy jsou. Podle me by se JOSM mel spis zamerit na vylepseni prace
s tagovanim, splitovanim a spojovanim vektorovych elementu, ktere do nej
naimportuju z jinych programu, ktere uz za ucelem editace vektoru byly
vytvoreny (a daji se najit i free programy, ktere jsou na tom mnohem lip
nez JOSM). Jinak to bude dopadat presne tak, jak napsal Jachym. Nez bych v
tom delal neco komplexnejsiho, nez jednu vedlejsi ulici, ktere jsem si
predevcirem vsimnul, tak si pujdu radsi neco precist. A to je podle me i
duvod, proc mapy pribyvaji tak strasne pomalu. Mit moznost importu,
neresil by se tady pul roku import prihlouplych lesu, ale proste by tam uz
davno ty lesy byly.

Michal