[Talk-cz] Číslování domů

Kubajz kubajz na kbx.cz
Úterý Červenec 22 11:16:58 UTC 2008

Ahoj,

Petr Dlouhý napsal(a):
> Ahoj,
>
> chtěl jsem se pustit do číslování domů (zatím jsem udělal pokusně dva
> bloky, v osmarenderu jsou čísla vidět) v okolí mého bydliště - Hanspaulky
> <http://openstreetmap.org/?lat=50.104625&lon=14.377757&zoom=18&layers=B00FTF>.
> Používám parametry popsané na
> <http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/House_numbers/Karlsruhe_Schema>.
> Mám ale dva dotazy:
> 1) S jakým parametrem mám dávat červená čísla? Zatím jsem dával addr:red,
> s tím, že v JOSMu jde název parametru změnit v hromadném výběru.

IMO cervene cislo je cislo domu - je to cislo popisne a je pro dum
unikatni v danem katastru a je pridelovano po zkolaudovani stavby a
zustava naporad. Ta modra cisla jsou orientacni a jsou suda vpravo
smerem od reky a vlevo licha a tvori monotonni posloupnost. Z toho
vyplyva, ze modrych cisel muze byt pro jeden dum i vice, pokud ma vice
vchodu do ruznych ulic.
Z toho pro me vyplyva, ze dulezite je hlavne cislo cervene.
> 2) Chtěl bych čísla opisovat z UIR-ADR, ale tam jsou čísla rohových domů
> uvedena vždy pro obě ulice - předpokládám ale, že adresu toho domu udává
> vždy jen to číslo, kde je hlavní vchod. Dá se tedy nějak zjistit, kde ten
> hlavní vchod je, nebo to mám prostě objet a kouknout se kde ten hlavní
> vchod je (nemám problém to obejít, spíš se mi to nechce dělat zbytečně,
> jestli to jde z nějakého licenčně přístupného zdroje vyčíst)?

cervene cislo ma dum jedno, modrych muze mit vice. Proto bych se
primarne soustredil na zapisovani cervenych.