[Talk-cz] Města

Tomáš Tichý t.tichy na post.cz
Pondělí Červen 23 12:29:20 UTC 2008

Myslím, že rozlišením podle počtu obyvatel se dostaneme do stejného
problému jeko teď, jen z druhé strany :-)
V ČR je obyvatelstvo rozloženo celkem nerovnoměrně podle regionů,
takže pro snadnou orientaci v mapě navrhuji přihlédnouk i k významu
daného sídla. A zase je těch sídel v ČR celkem uchopitelný počet,
takže není nutno to dělat plně automaticky a souhlasím, že kolikrát je
lepší se řídit citem.

Takže já to cítím takto:
city: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Č. Budějovice, Plzeň, Hradec
Králové, Pardubice, Liberec?, Ústí nad Labem?
town: všechny krajská města + pověřené obce + připadně další
regionální centra se statutem města a charakteristickým městským
urbanismem
village: všechno ostatní
hamlet: tento typ osídlení jsou v ČR v podstatě jen osamělá stavení,
jinak jsou všechno vesnice, takže automaticky nepřiřazovat a nechal
bych to na ruční editaci

=TT=