[Talk-cz] Plochy vod v OSM

Petr Nejedly Petr.Nejedly na Sun.COM
Pondělí Květen 19 15:26:58 UTC 2008

Tomas Kolda napsal(a):
> Nemam na vyvoj moc casu, takze asi 4 mesice jsem vyvijel jen datovou
> zakladnu (komprimace, spatial indexy, konverze dat apod.). Posledni asi
> 3 tydny delam na grafice, takze tam jsou mouchy presne co pisete.
> Optimalizace na grafice je nulova, proto mate asi tu javu rychlejsi.

Nemyslim, ze mam tu javu rychlejsi. Mam josm-ng rychlejsi nez josm,
dostatecne rychly pro beznou editaci datasetu velikosti czechia.osm,
ale prerendrovani celoobrazovkoveho pohledu na Prahu pri nejnevhodnejsim
zoomu jsou stale nejake stovky ms.
Ale pisu editor a musim se rozumne vejit do pameti aniz bych
stazena data poskodil (pro viewer bych napr. zahodil nody mimo krizovatky,
pro editor je musim udrzovat vsechny kvuli tomu jednomu tagu (created_by)
a kvuli IDcku). Zatim jsem se nevrhal ani do skutecnych indexu,
josm-ng ma jen sesortovane nody podle jedne osy a hlida bboxy cest.
To staci pro vyrazne rychlejsi renderovani velkych datasetu nez zvlada
josm a luxusni editovani pri rozumnem zoomu.

> Jinak ale myslim, ze 6MB v pameti by se s Javou dosahovalo tezko. Jsem
Ani smykem. 500k nodu x 16B souradnice + 8B ID je samo o sobe 12MB
a to jeste ani nejsou vsechny informace z OSM. Ale to neni problem javy,
tolik tech dat proste je a editor je musi udrzet. A OSM APIv0.6 to muze
udelat jeste horsi.

> Javista tak prosim nekamenovat za mou poznamku :), ale treba se mylim.
> zlib komprimaci na komplet data jsem zkousel, ale vychazi asi o 80%
> vetsi soubor.
Takze data nejsou komprimovana? V tom 2MB souboru jsem nenasel zadne texty.

> Jinak jak jsem psal. Filozofie programu je miniaturni aplikace, ktera by
> mela bezet na embedded zarizenich (WinCE apod.) a poskytovat sluzby jako
> napr. iGO. Pro OSMaky tam budou featury jako automaticke logovani,
> separace casti tracku, ktery jeste neni v mapach, warningy casti tracku,
> ktere se hodne lisi od mapy (silnice je zakreslena s chybou). Bude to
> freeware, ale otevirat kod se mi zatim nechce. Konfigurace apod. budou
> formou easy textaku, jak je to ted.
[...]
> Ted se jdu teda vrhnout na ty diry a zlevel, at si nedelam ostudu.
> Proste jsem se na ten brzky release nemel nechat ukecat :-)

Ale mel. Muj komentar neberte jako kritiku, ale spis jako motivaci.
Resime spolecne problemy, komunikace neni nikdy na skodu.
Josm-ng zatim take nemaluje diry a nebude uplne snadne je dodelat tak,
aby spravne reagovaly na editaci (zmenim "nejakou" relaci a tim se zmeni
renderovani nejake way. Nebo jeste hure, zmenim "nejakou" way (tu vnitrni)
a zmeni se mi renderovani jine way (te vnejsi)).

Vpodstate budu muset vymyslet obecne renderovani relaci, napr. kvuli
relacnimu znaceni turistickych cest.

--
Petr "Nenik" Nejedly, NetBeans/Sun Microsystems, http://www.netbeans.org
355/113 -- Not the famous irrational number PI, but an incredible simulation!