[Talk-cz] Možnost využití dat Povodí Labe

Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz
Pondělí Říjen 27 19:49:04 UTC 2008

On Mon, 27 Oct 2008 19:17:23 +0100, Tomas Kolda <kolda na web2net.cz> wrote:

> Ale necham se ukecat.

Dobře. Moje argumenty proti generalizaci jsou:

-Dnes se zdá 100 nebo 200MB moc, ale je to způsobené tím, že tu databázi
máme poměrně prázdnou. Jak budeme postupně přidávat další data, tak se ten
objem stane přiměřeným vzhledem ke svému významu.
Je otázka jak moc by bylo složité ty data případně časem vyměnit za
přesnější; aktualizaci se stejně asi nevyhneme (pokud nám budou data
poskytnuta i příště), takže by to asi bylo možné udělat při ní.
Je také jasné, že se tak jako tak časem nevyhneme generalizaci dat
určených pro pomalejší zařízení.
Pokud by s tím ale měly servery Openstreetmap opravdové problémy, tak je
to pro mě argument, který budu akceptovat.

-Na mapování silnic trávím docela dost času, a docela by mě naštvalo,
kdyby je prostě někdo jen tak generalizoval. Na těch vodách sice
nepracoval nikdo z nás, ale je to práce, kterou nám někdo dává jen tak.
Nemám sice s kartografií nic společného, ale myslím že cena práce která je
v těch datech bude určitě v řádu milionů (nebo i víc). Cena za výpočetní
výkon, který daný objem dat spotřebuje bude jistě řádově nižší.
Skutečným argumentem by pro mě bylo, kdyby přesnost těch dat byla
nepřiměřená pro danou metodu mapování, a tudíž by už nebyla zachycena
žádná další informace o realitě.

-Na dibavodu píšou, že se data hodí pro mapy s měřítkem 1:10 000 až 1:50
000. Mapy na orientační běh mají měřítko 1:5 000 až 1:15 000 (nejčastěji
1:10 000). V současné době data v OSM nemají kvalitu, která by se vůbec
blížila možnosti je využít při tvorbě map na OB, ale tu možnost bych jen
tak nezahazoval. Nějaké příklady map na OB jsou třeba tady:
<http://dkp.orienteering.cz/Kotlarka/mapy.html>.
Určitě se najdou i další možnosti využití tak přesných dat.

--
Petr Dlouhý