[Talk-cz] RFC: používání češtiny

Pavel Machek pavel na suse.cz
Úterý Září 2 08:12:56 UTC 2008

Ahoj!

> Ne, zakon (konkretne paragraf 29 zakona c. 128/2000 Sb. ) rika jen to,
> ze nazvy ulic musi byt v ceskem jazyce. To, ze UJC AV je autoritou,
> ktera jazyk kodifikuje, v zakone neni, ale dovolim si rict, ze je to
> obecne zname (koneckoncu to nejspise ani Vy to nepopirate, jen napadate
> tu jejich kodifikaci).

Nemyslim ze autori zakona mysleli "jmena musi odpovidat UJC, cokoliv
si vymysli". A ... ten zakon to nerika.

> [...]
> původem jméno obecné, nebo vlastní. Podle Pravidel českého pravopisu z
> r. 1957 se mělo psát: Na Rybníčku (podle zaniklé osady Rybníček), ale K
> rybníku (podle obecného jména rybník), podobně V Zátiší, ale V zálesí."
>
> Takze tu mame 3 moznosti:
> - psat cesky podle novych pravidel, ktera jsou jednodussi
> - psat cesky podle starych pravidel, ktera jsou slozitejsi a vyzaduji
> mistni znalosti
> - psat podle urednich zaznamu, ktere muzou obsahovat chyby kolidujici s
> _jakymikoli_ pravidly cestiny a tedy nejsou v souladu se zakonem.

To ze nejsou v souladu se zakonem je Tvuj vymysl.

Anyway, posledni moznost je jedina spravna, a pokud se Ti uredni data
nelibi, muzes je zkusit opravit.

> Me osobne prijde treti moznost hodne kontroverzni, proc bychom meli
> opakovat chyby ostatnich? Druha moznost se mi nelibi, protoze casto

To nejsou chyby. To jsou _uredni_ data ;-).
									Pavel