[Talk-cz] Mapovani Krkonos

Radomír Černoch radomir.cernoch na gmail.com
Pondělí Srpen 10 16:02:27 UTC 2009

Také bych se přimlouval k ostatním názorům výše v diskuzi, přestože
rozlišení není jasné:

Je jasné, že jazykově to sedí podle návrhu Pavla Machka. "path" je
obecná cesta, zatímco "footway" je pro pěší. Příslušné stránky na Wiki
"Tag:highway=path/highway" tomu odpovídají. Také zcela souhlasím, že
cesta "nejen pro lidi", ale "ještě ne pro auta" je buď path, nebo
bridleway.

Přesto si myslím, že by bylo lépe úzké lesní pěšiny značit jako "path":
1) Na wiki stránce "Tag:highway=path/Examples" pátý obrázek jasně
ukazuje fotku úzké pěšiny v lese, která je značená jako "path".
2) Stránka "Tag:highway=footway" navíc zmiňuje, že footway je
"designated footpath for [...] pedestrians", což je u lesní pěšiny
sporné (nezapomeňme na zvířata).
3) Považuji za zdravé výrazně odlišit "chodník" a "pěšinu". Lze to
sice provést pomocí tagů "surface", ale víme, jak moc se tyto přídavné
značky respektují...
4) Pak je tu zavedený způsob kreslení na mapě, který odpovídá
turistickým mapám v ČR (viz výše).

Zdravím,
Radek Černoch