[Talk-cz] Tagovani turistickych stezek

Kubajz kubajz na kbx.cz
Pondělí Únor 9 11:06:38 UTC 2009

Ahoj,

Karel Volný napsal(a):
> zdravím,

> mně to přijde docela dobré ... pár poznámek:

rekl bych, ze je to vyhovujici. Je tam dost informaci, aby se to dalo
vykreslit a neco z toho i treba spocitat...
> * přidal bych návrh výčtu typů, resp. všech vlastností; bylo by možné mít pro
> stejnou trasu různé typy? (např. běžecké tratě vedené po "letním" pásovém
> značení)

do takovych detailu bych nezabihal. To stejne uz pak clovek pozna v terenu.
> * rozdělení na segmenty bych nebral jako možnost, ale jako základní věc -
> budiž jeden segment mezi každými dvěma sousedícími rozcestníky
>
> * vzdálenost a čas bych nebral jako vlastnost rozcestníku ale jako vlastnost
> segmentu (nicméně ponechal bych možnost zapsat navíc co je na tom rozcestníku
> reálně napsané(1), a třeba i včetně azimutu šipek)
> (pozn. čas na segment je potřeba rozlišit podle směru a typu - čas do kopce
> bude jiný než z kopce, čas foot se bude lišit od času ski!)

no k casum jsem pomerne skepticky. Zatim jsem to nevidel nikde v praxi
tak, aby to odpovidalo. Hodne to zalezi na kondici a jiz usle
vzdalenosti. Takze delat nejake prumery nebo tak je uz cira zoufalost.
Nikdy to IMO nebude poradne fungovat.
> (1) což se může lišit od uváděného času nebo vzdálenosti na segment - tam bych
> jako super věc viděl, kdyby každý, kdo to projde, zaznamenal svůj čas, a
> uváděl se průměr (a ještě nejlíp kdyby k tomu byly metainformace, podle
> kterých by se to dalo dělit, jestli je to čas s batohem nebo nalehko atp.)

a opravdu chceme takove informace resit a mit v OSM? Proc to nedelame u
silnic, dalnic a zeleznic?

> na druhé čtení ... :-)
>
> no, je fakt, že by to chtělo dobrovolníka, který popíše, jak to v praxi
> naklikat

proste se udela relace a k ni se priradi par tagu. Nic sloziteho... Na
nektere body se pak nanesou rozcestniky.

To jsem si o silnicich tretich trid myslel donedavna taky. Jak vidno,
tak dlouho to netrvalo. Ja jsem odhadoval, ze kompletni silnice budou v
OSM nejdrive za par let. Ubehl rok a jsou tam.

> s těmi GPSkami bych nebyl pesimista ... když můžou po lesích běhat geocacheři,
> a je jim to dostatečně přesné, tak proč ne my

U turistickych tras jde v podstate jen o schema site a o fakt, ze jsem
se o kilometr vzdalil znacce. A na to jsou GPSky i v lese dost presne.
Popripade se to da zpresnit JenickoMarenkovskou technikou - vylezes na
nejvyssi strom a tam uz bude signalu dost :)