[Talk-cz] Tagovani turistickych stezek

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pondělí Únor 9 12:03:06 UTC 2009

'hoj,

> do takovych detailu bych nezabihal. To stejne uz pak clovek pozna v terenu.

nejsem si jist, co považuješ za detail, a co chceš poznávat až v terénu ... já
tedy do mapy většinou koukám předtím než do terénu vyrazím, abych si
naplánoval trasu (pravda, někdy je značení spíše na zmatení, viz "lyžařská"
trasa KČT po červené mezi Švýcárnou a Červenohorským sedlem, viz
http://fotky.hajnet.cz/2006/12-25_Silvestr/vjur/p1010890.jpg, ale to by neměl
být typický případ ;-))

> no k casum jsem pomerne skepticky. Zatim jsem to nevidel nikde v praxi
> tak, aby to odpovidalo. Hodne to zalezi na kondici a jiz usle
> vzdalenosti. Takze delat nejake prumery nebo tak je uz cira zoufalost.
> Nikdy to IMO nebude poradne fungovat.

o tom už se tu mluvilo ... průměr samozřejmě neznamená, že každý půjde stejně
rychle - ale je to určité vodítko; kdyby se podařilo mít dostatečně velký
statistický vzorek, tak ten průměr bude všude výkonově stejný, a každý bude
tušit, jak je na tom vůči průměru on individuálně, podle čehož už se dá
orientovat dost slušně

> a opravdu chceme takove informace resit a mit v OSM? Proc to nedelame u
> silnic, dalnic a zeleznic?

viz výše :-)

co se železnic týče, tam by měl platit jízdní řád - asi nikoho nezajímá, jak
rychle může vlak po trati jet, když nemá možnost jet tam vlastním vlakem a
stejně se musí spolehnout na ten řád ...

u silnic to děláme napůl - popisuje se (resp. máme na to aparát), jaká je
maximální povolená rychlost, třída a případně kvalita silnice

k tomu existují vcelku slušné heuristiky - např. navigace, co jsem pořídil
tatíkovi, zohledňuje při výpočtu času trasy i poloměry zatáček, a měla by
umět upravovat různé svoje konstanty právě průměrováním hodnot z reálného
provozu, takže by to časem pro daného řidiče a auto mělo sedět dost
přesně ... rozhodně se na její odhady mohu spolehnout na +- 20%, což považuju
za dostačující

jenže u pěších tras nic tak jednoduchého použít nelze, nebo aspoň nenapadá mě
jak, aniž by bylo potřeba mít popsaný pomalu každý kámen, který musíš
překročit

K.