[Talk-cz] Tagovani turistickych stezek

Kubajz kubajz na kbx.cz
Pondělí Únor 9 14:06:55 UTC 2009

Karel Volný napsal(a):
> 'hoj,

> no a ty údaje o sklonu máme? - já nevím, ale nějak nevidím u nodů možnost
> editovat nadmořskou výšku ...

Udaje o sklonu ziskas snadno z dat, ktera ma jako relief treba
vyrenderovano osm.cz nebo vrstevnice v cyklomape. Jsou pomerne presna a
odvodit z toho, jestli nastoupas 10 nebo 1000m rozhodne jde.

> jistě, to byl *jen příklad* - pro chůzi si místo poloměru zatáčky dosaď třebas
> prostupnost terénu

tak berme footway, track a silnice jako udaj o prostupnosti

> já se to takhle snažím používat už léta, a neustále narážím na místa, kde to
> selhává ...

uplne stejne, jako casova navigace skrz mesta autem...

> hehe, krásně sis své tvrzení sám popřel :-)

takovym pralesem by ale IMO nemely vest stezky znacene KCT
> a to není nutné zrovna se jen prosekávat pralesem, ono obecně když kolem toho
> potoka budu šplhat po kamenech, nebo jej budu co chvíli křižovat, tak budu
> rád, když za hodinu dám vůbec ty tři kilometry, zatímco když tam bude
> normální lesní pěšinka a nebudu se zouvat na brodění nýbrž přeskáču potok po
> kamenech, tak klidně ujdu i šest ... máme schéma, ze kterého lze odvodit,
> jaký případ nastane? - proč je tedy zvykem v některých oblastech na
> rozcestníky (a do map) ty časové údaje psát, když je to úplně k ničemu?

to nevim - me zatim vzdy prisly dost k nicemu. Nicmene spis bych videl
jako uzitecnejsi napsat do mapy informaci o spatne prostupnosti terenu -
jako je to treba prahounakole.cz - tam je upozorneni na nektere useky,
ze jsou hrbolate nebo se spatnym povrchem a ze jizda je pomala atp. To
je stokrat uzitecnejsi nez cas...

> to opravdu hodně záleží na terénu ... ano, většinou se to během celého dne tak
> nějak zprůměruje, ale není nijak neobvyklé, že se nasčítají odchylky na jednu
> či druhou stranu - a docházet někam potmě není vždy úplně příjemné a
> jednoduché (zvlášť třeba v zimě, když s tmou padá i mráz ...)

tak jiste, ale pokud bychom mnou vyse navrzene udaje (tedy typ cesty,
udaje o prostupnosti) zahrnuli do osm, tak uz se da vypocitavat dost
presne. A myslim, ze vypocitavani casu je prace pro navigacniho klienta.

> zeptám se jinak - a budou ti tam ta data překážet, pokud se je podaří
> nasbírat? (nikoliv vypočítat)

ne, ale mam pochyby o tom, kolik lidi spravne pochopi metodiku a budou
tam data zadavat. Ja jsem pro maximalni moznou jednoduchost, ze ktere se
daji dalsi data odvodit - nikoliv delat to obracene - sbirat cas a pak z
toho odvozovat, jak ta cesta asi vypada. V tom casu se totiz ztrati to,
jestli se hodinu brodis potokem nebo lezes do uporneho kopce s macetou v
ruce.
Nechtel jsem flamovat, ale slo mi o to, aby amater zanesl do mapy
turistickou znacku a s minimem namahy (vybrani tezce schudnych useku a
jejich oznaceni) byl s praci hotov. Navic i bez dat o tezke prostupnosti
je tento model pouzitelny. Co udelas v momente, kdy nebudes mit pro dany
usek casovy odhad od mappera a budes potrebovat spocitat celou cestu? To
je to, oc mi jde... (jo a taky netvrdim, ze mam absolutni pravdu a
patent na rozum)