[Talk-cz] Tagovani turistickych stezek

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pondělí Únor 9 13:36:29 UTC 2009

'hoj,

> prave si myslim, ze vypocet turisticke trasy bude sedet uplne stejne -
> zadas tam nejakou konstantni rychlost pohybu a maximalne muzes podle
> vrstevnic/sklonu ji upravit

no a ty údaje o sklonu máme? - já nevím, ale nějak nevidím u nodů možnost
editovat nadmořskou výšku ...

> - dokonce prave neni treba brat v uvahu ani polomery zatacek.

jistě, to byl *jen příklad* - pro chůzi si místo poloměru zatáčky dosaď třebas
prostupnost terénu

> A bude to sedet uplne stejne - ja to takhle pouzivam
> uz leta a je to velice spolehlive.

já se to takhle snažím používat už léta, a neustále narážím na místa, kde to
selhává ...

> Kdyz clovek jde pesky, tak proste
> ujde 3 az 4 kilometry a je vcelku jedno, kudy jde - tedy pokude se
> zrovna neprosekava pralesem kolem potoka.

hehe, krásně sis své tvrzení sám popřel :-)

a to není nutné zrovna se jen prosekávat pralesem, ono obecně když kolem toho
potoka budu šplhat po kamenech, nebo jej budu co chvíli křižovat, tak budu
rád, když za hodinu dám vůbec ty tři kilometry, zatímco když tam bude
normální lesní pěšinka a nebudu se zouvat na brodění nýbrž přeskáču potok po
kamenech, tak klidně ujdu i šest ... máme schéma, ze kterého lze odvodit,
jaký případ nastane? - proč je tedy zvykem v některých oblastech na
rozcestníky (a do map) ty časové údaje psát, když je to úplně k ničemu?

> A kazdy turista vi, jestli je
> denne schopen ujit 20, 30 nebo 50 kilometru i s ohledem na to, kolik ma
> v planu ujit nasledujici dny, kde se zastavit na obed atp.

to opravdu hodně záleží na terénu ... ano, většinou se to během celého dne tak
nějak zprůměruje, ale není nijak neobvyklé, že se nasčítají odchylky na jednu
či druhou stranu - a docházet někam potmě není vždy úplně příjemné a
jednoduché (zvlášť třeba v zimě, když s tmou padá i mráz ...)

> To je duvod, proc si myslim, ze je zbytecne cas vypocitavat nebo sbirat.

zeptám se jinak - a budou ti tam ta data překážet, pokud se je podaří
nasbírat? (nikoliv vypočítat)

K.