[Talk-cz] natural=water vs landuse=reservoir

Karel Volný kavol na seznam.cz
Neděle Únor 15 20:25:46 UTC 2009

'hoj,

> Já teda nevím, ale mně Merkaartor 0.13pre1 vykresluje správně jak
> reservoir tak water (style MapnikPlus).

dík za tip, MapnikPlus to zobrazuje, Classic ne

> Osobně dělám natural water v
> JOSMu s tím, že se ve "svém" okrese k tomu následně vrátím. IMHO
> analýzou OSM lze podle názvů rybníků docela dobře otagovat správně každý
> rybník/jezero (předpokládám, že rybníky u nás převažují), a to hromadně
> v rámci některého z velkých úklidů. Myslím, že zbytečné soustředění se
> na detaily ohledně tagů je často kontraproduktivní a mně osobně to třeba
> odhání od důležitější práce (správného zákreslení). Hlavní je, že se to
> správně vyrenderuje a cizelování se člověk může vždycky vrátit.

eh, cizelování? - proč mám něco dělat špatně s tím, že to možná někdy později
opravím (a nejspíš se k tomu taky nemusím dostat nikdy), když udělat to
rovnou správně je stejná práce?

ok, v tomto konkrétním případě je to práce navíc, opravoval bych již
existující, ale když už vyberu objekt a upravuju jeho vlastnosti, tak zaměnit
jeden tag za jiný je triviální operace, která zabere jen pár sekund navíc, a
nevím, proč bych se místo toho měl spoléhat na nějakou budoucí
poloautomatickou operaci, kterou stejně nakonec budou nejspíš muset dělat
lidi, protože automat nevlastní křišťálovou kouli, která by mu řekla, že
např. Máchovo *jezero* je správně reservoir

K.