[Talk-cz] Katastralni mapy CUZK

JV j.v.2 na seznam.cz
Úterý Leden 6 06:57:29 UTC 2009

Zdravím všechny,
katastrální území je technická jednotka, v rámci které se evidují nemovitosti - tj. číselné řady pro číslování nemovitostí se vedou právě po katastrálních územích, stejně tak listy vlastnictví. V současné době je katastrálních území přes 13000.
Značkový klíč pro katastrální mapy je ve vyhlášce č.26/2007, výtah z ní je na http://wms.cuzk.cz/doc/znackovy-klic-kn.pdf. Pokud jde o hranice intravilánu, tak ta se v katastru neeviduje - v některých mapách může být jako pozůstatek z minulosti, ale není udržovaná. Jak už někdo psal, to je věc územního plánu.
Pokud jde o přesnost, tak vedle "normálních" problémů je třeba si uvědomit, že v katastru (a tedy i na mapách) jsou evidovány *právní* vztahy, které ne vždy odpovídají realitě v terénu - takže zrovna u polních cest to vůbec nemusí na sebe sedět (během času se cesta vyjezdila jinudy, ale vlastnicky to nikdo neřešil).

Pěkný den
J. Veselý