[Talk-cz] Katastralni mapy CUZK

Jan Dudík jan.dudik na gmail.com
Úterý Leden 6 00:07:54 UTC 2009

> Katastralni uzemi se shoduje s uzemim, ktere "chceme", tak akorat u
> mest. U vesnic v zasade ne. Navic casto je katastralni uzemi pod spraou
> obce s rozsirenou pusobnosti a mensi obec spadajici pod tu s rozsirenou
> pusobnosti ani nemusi mit vlastni ku.

Blbost.
Každá obec (s jednou výjimkou) se skládá z jednoho či více katastrálních
území. Katastrální území zahrnuje zastavěnou i nezastavěnou plochu.
Samotný obys katastráoního území je dobrý akorát tak k vyznačení
administrativních hranic.

Je potřeba vzít podrobnou katastrální mapu s jednotlivými pozemky, z ní už
se dá jakžtakž obkreslit. Lepčí je to z územního plánu, samozřejmě. U
některých obcí můžete v katastrálce narazit na čáry, které jsou jakoby
přeškrtány - tyhle křížky jsou hranice zastavitelného území, čili to, co
chceme.

Jinak existují dva typy pozemků, KN (katastr nemovitostí) a  PK (pozemkový
katatr); KN bývají větší pozemky a jeden pozemek KN se může skládat z více
PK

Vesnice = sídlo
Obec = samospráva (úřad, starosta), vesnice nebo více vesnic (6250 ks).
Obec s rozšířenou působností = jakoby "malý okres" (205 ks)

J&D