[Talk-cz] Geotagování podle OSM

Stanislav Brabec utx na penguin.cz
Čtvrtek Leden 8 21:21:04 UTC 2009

Petr Dlouhý píše v Čt 08. 01. 2009 v 21:12 +0100:
> Ahoj,
>
> přes vánoce jsem nafotil na Šumavě a v Krkonoších spoustu fotek
> rozcestníků (100-200), a rád byc je zpřístupnil i pro ostatní. Aby ale
> mělo smysl, tak bych jim chtěl přiřadit geotag.
> Jediný program, který jsem našel je Geotag, ve kterém se ale dá tagovat
> jen podle Google maps. To je problém, protože tam nejsou ty cesty na
> kterých byli, navíc je to problematické ohledně autorských práv.
> Neznáte tedy nějaký program (pokudmožno pod Linux), který umožňuje
> otagovat fotky podle OSM (kde už jsou ty cesty i rozcestníky)?

Přesně to, co chcete (kliknout na mapu a říci "Toto jsem nafotil zde.")
asi zatím není. Ale je spousta nástrojů, ze kterých se to dá složit.

exiftool umí otagovat fotografie pevnou souřadnicí

gpsPhoto umí otagovat fotografie podle aproximace z GPS záznamu (GPX a
času ve foťáku) i pevnou souřadnicí

viking je umí dát do mapy (bohužel zatím jen podle externě zadaných
souřadnic, ne podle EXIFu). Dobrý kandidát na implementaci této funkce.

tangogps je umí zobrazit na mapě podle dat z sqlite databáze

geotag2db.pl umí tuto databázi vyrobit (opravená verze u mne ta FTP)

Pokud potřebujete převést souřadnice D°M'SL" na D.DDD°, stačí 6řádkový
kód v C.

Stupidní skript showmap (u mne na FTP) umí vytáhnout geoEXIF tag
z obrázku a otevřít mapu se značkou.

Binární balíčky (openSUSE, Mandriva, Fedora,...) jsou v openSUSE Build
Service, repozitář Application:Geo.

Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx