[Talk-cz] Adresy, finale diskuse

Pavel Machek pavel na ucw.cz
Pátek Červen 5 11:55:42 UTC 2009

Ahoj!

> Díky, že jste tohle napsal. Je to totiž právě naopak, než říkáte!
>
> Problém s vykreslováním 'alternatenumber' je v tom, že může obsahovat
> zcela libovolné číslo. Kolik může mít cifer? 4? 6? 8? Od jakého zoomu
> ho tedy kreslit? Alternatenumber má totiž velmi vágní definici, totiž
> ???jakékoli číslo, co není housenumber.???
>
> Zatímco 'konskriptionsnummer' má krystalicky čistou definici. Z ní
> také plyne, že v 99% má toto číslo 1-4 cifry. Když pak píšete styl pro
> renderer, tak víte, že od zoomu 16 by neměl nastat problém. [to číslo
> zoomu je nástřel, neberte ho závazně].

Stale mam pocit ze alternatenumber kresleny od zoomu 16 bude vyhovovat
nejen nam a okolnim zemim, ale taky mozna ricenumberum a podobnym.

A andnav2 nebude muset vedet ze ricenumber a konskriptionnummer a
alternatenumber jsou v podstate to same.

Dik ;-).

> Tomu nerozumím. V čem je 'konskriptionsnummer' větší přívěsek v
> databázi než 'alternatenumber'? Vágnější význam má přece
> 'alternatenumber', nebo ne?

Vagnejsi vyznam je nekdy vyhoda ('zobecneni'). Ten renderer
nepotrebuje vedet ze alternatenumber je unikatni v ramci jakehosi
samospravniho celku o kterym nema ani poneti.

> PS: Já se omlouvám za svoji tvrdohlavost. Ale dobrá polovina argumentů
> proti změně je založená na tom, že se někomu z estetických důvodů
> nelíbí jméno tagu. Také bych byl rád, aby se mi při vyslovení toho
> slova nezauzloval jazyk, pojďme se ale bavit o skutečně praktických
> dopadech přejmenování.

Na jmenech zalezi, a nevidim duvod proc bych si mel nechat od osm
delat uzle na jazyku.

Co treba pohled ze 'alternatenumber' je taky jenom jmeno? Pouziva se
vubec nekde krome CR? Jestli ano, neni to nahodou vyhoda? Jestli ne,
zalezi na tom jmene opravdu tolik?

[A jestli opravdu ano, neda se vymyslet nejake min zrudne pojmenovani?
addr:localnumber? addr:csnumber? addr:ref?]

> Na tuto stranu padly zatím 2 argumenty, tedy překlepy a omezenost tagu
> na střední Evropu. Druhý argument je pochybný (zúčastněné země tvoří
> cca. 15% obyvatelstva Evropy), první osobně nepovažuji za tak zásadní.
> Proti tomu totiž stojí přesnější datový model, v němž klíč tagu přesně
> určuje jeho hodnotu.

Ja zase nepovazuju 'presnejsi' datovy model za tak zavaznou vyhodu aby
vyvazila preklepy a omezenost. Ok?
								Pavel