[Talk-cz] Začátečnické dotazy

MP singularita na gmail.com
Pátek Červen 12 23:41:06 UTC 2009

>  - Doplňování chybějících názvů ulic.  Někde chybí sem tam název některé
>   ulice, někde chybí názvy všech ulic.  Názvy ulic lze doplnit editací,
>   pokud jsou tyto autorovy známy.  Lze případně použít i ruční vkládání
>   názvů na základě jiných zdrojů (mapové servery apod.)?

Má to smysl, momentálně asi není v dohlednu nějaká šance na
automatický import ulic, byť jsou ve vývinu nástroje, které by to
mohly o něco usnadnit (Czechaddress...) ale asi ne zautomatizovat.

>  - Prolezení nezmapované vesnice a vytvoření mapy jejích ulic s pomocí
>   GPS.

Má smysl, obzvláště má smysl přidávat různé POI (points of interest),
jako třeba obchody, úřady, hospody, lékárny, nemocnice, policejní
stanice, telefonní budky, pošty, atd .... tyhle věci žádným
automatickým importem asi nebude možné získat. A to je i to, co v
komerčních mapách buď není, nebo je to nekompletní nebo zoufale
zastaralé (dost hospod třeba na mapy.cz už neexistuje, jmenuje se
jinak, nebo jsou někdy i o 100 metrů jinde)

>  - Co GPS mapování lesních cest, značených stezek všeho druhu, potoků,
>   atd.?  Má to smysl nebo je reálná šance na doplnění některých těchto
>   dat hromadným importem v dohledné budoucnosti?

Je tu jistá šance na doplnění odvozních lesních cest z UHULu (což je
část lesních cest, ale ne všechny) .... ale nevím, v jakém je to
momentálně stavu. Co se potoků týče, tak byl pokus o dohodnutí importu
z tuším heis.vuv.cz, ale myslím že se to nakonec selhalo kvůli
autorským právům (nechtěli to pustit), takže potoky bych asi spíš v
importu nečekal.

>  - Příležitostné ověřování, zpřesňování a doplňování všech stávajících
>   prvků.

Tohle je vždy vítáno. Jednak data z automatických importů mají někdy
omezenou přesnost, jednak se občas stane, že nějaký nováček s něčím
omylem hýbne nebo něco zmrví a pokud se na to přijde, tak to chce
napravit.

Martin

>  Koordinují se tyto věci nějak nebo aktivita není zase tak velká, aby to
>  bylo nutné?

Moc se to nekoordinuje, i když jsou zde pokusy o jistou organizaci,
jako např. mapping party Mělník. Ale lidí co mapujou zas tolik není,
takže je nepravděpodobné, že by si lidi příliš "lezli do zelí" (s
vyjímkou větších měst, kde někdy je aktivních více lidí najednou v
nějaké oblasti, ale zatím jsem se jen jednou setkal s tím, že by dva
lidi editovali jednu oblast najednou - já s Mormegilem jsme kreslili
cesty na olšanských hřbitovech. Já práci uložil, ale jemu padl před
uložením JOSM a když se k tomu chtěl vrátit tak už tam ty cesty byly
(ode mně), z čehož byl celkem překvapen)

Martin