[Talk-cz] Začátečnické dotazy

Radomir Cernoch radomir.cernoch na gmail.com
Sobota Červen 13 01:40:15 UTC 2009

Dobrý den,

v několika odpovědích byl zmíněn plugin CzechAddress. Jeho potenciál je
zejména v mapování "od stolu" tedy bez nutnosti vyrazit do terénu. Může
se hodit k následujícím činnostem:

1) Zmapovat adresy domů ve větších obcích za pomoci katastrální mapy.
2) Když máte v mapě _všechny_ adresy, snadno z nich odvodíte názvy ulic.

Názvy ulic ve městech osobně považuji za aktuální prioritu. Koneckonců
OpenStreetMap má "ulice" i v názvu. ;-) Můžete fyzicky procházet město a
názvy ulic opisovat, ale přijde mi výrazně rychlejší naklikat adresy a
ulice z nich odvodit. Malé město lze tímto způsobem stihnout za 3,4
hodinky.

S mapováním lesních cest je trochu potíž. Bohužel je od "lesních cest" k
"turistické mapě" hodně dlouhý kus cesty. Ačkoli sám do přírody sám rád
vyrazím, přijde mi přínosnější vyrobit nejdříve v OSM použitelnou
"automapu", k níž jsme relativně blízko.

Jinak vítaná je samozřejmě jakákoli pomoc. Začínáte-li, je dobré
podrobně zmapovat své okolí. I místo, kde člověk nějakou chvíli žije,
dokáže zajímavě překvapit!

S pozdravem,
Radek Černoch