[Talk-cz] Začátečnické dotazy

MP singularita na gmail.com
Pondělí Červen 15 02:42:38 UTC 2009

> [...]
>  > napr. (zastavena oblast, les). Logicka se mi zda druha varinta a navic
>  > pri jejim pouziti bych rekl, ze vyrenederovana mapa vypada lip. Je to
>  > spravne? Jak to resit pokud sousedi dve linie (cesta, potok; cesta,
>  > elektricke vedeni), kreslit je oddelene?
>

> V tomto směru neexistuje shoda. Obě varianty mají své plusy a mínusy. Já osobně sdílené hranice nepoužívám.
>  Logičtější může být varianta druhá, ale poměrně špatně se edituje.
>
>  Ještě existuje třetí varianta, a to nechat na té hranici poze jednu way, a té přiřadit tagy obou objektů, případně objekty reprezentovat relací.

Idea sice dobra, ale je to nekorektni varianta - neni to dle
"specifikace", navic snad kazdy ze soucasnych softwaru to nepochopi
tak, jak autor zamyslel.

IMHO kreslit oddelene pokud jsou v terenu ty veci kus od sebe (mezi
potokem a prostredkem cesty obvykle byva nejaka mezera, vedeni stejne
tak nevede prostredkem cesty...), pokud se vyslovene dotykaji (napr.
les ktery sdili hranici s rybnikem, aneb stromy az k vode), tak bych
to udelal bez mezery.

Ale jini lide na to maji jiny nazor.

>  > S tim souvisi dalsi otazka. Mnoho cest, ktere vedou lesem ho na mape
>  > deli na dve casti. je spravny postup ten les spojit do jednoho?
>  > Nevadi, ze takhle vnikaji hodne velke polygony?

Vetsi polygony spis nespojovat (mozna i nektere opravdu velke polygony
(vice nez 1000 bodu) tahle i rozdelovat). Navic je tam limit 2000
nodes na cestu, takze pokud by po spojeni mel vysledny polygon vice
tak smula, nepujde nahrat (coz sice lze resit pomoci multipolygonu,
ale renderery a jiny software asi nebudou mit moc radost pokud
dostanou na vstup obri polygon o 10000 bodech)

Pokud jsou polygony male (vysledek by mel mene nez 500 bodu), tak asi spojit

Snazil bych se drzet s polygony obecne tak pod 500-1000 bodu (v ramci
moznosti), s vetsimi se pak hure pracuje.

Martin