[Talk-cz] Opisování turistických tras z ostatních map

Milan Zamazal pdm na zamazal.org
Neděle Listopad 22 17:53:26 UTC 2009

Poněvadž je KČT tvůrcem těch tras a dost možná údaje o jejich vedení
poskytuje do všech mapových děl, může být označení těchto dat za „údaj
sám o sobě“ zpochybnitelné.

O hodně zajímavější by mi tento přístup přišel u vodních toků a ploch,
kterých se v OSM velmi nedostává.  Znamená to, že si mohu legálně
oskenovat mapu (případně použít internetovou mapu, ale tam bych si
přinejmenším koledoval o zablokování přístupu), udělat si z ní podklad
v JOSM a vodní toky a plochy obkreslit?  Nebo je háček v tom, že mapu
vůbec oskenovat nesmím (jak se ostatně na papírových mapách obvykle
explicitně uvádí)?  Mohl bych v takovém případě legálně použít jinou
cestu, např. že během skenování obrázek mapy neukládám a pouze z něj
vytáhnu _informace_, které mě zajímají, a ty použiji?

Ohledně turistických tras čistě prakticky: 1. Jejich vedení na mapách ne
zcela odpovídá skutečnosti; 2. z valné části vedou po lesních cestách a
pěšinách, které v OSM nemáme; 3. KČT myslím již dal najevo, že by
přebírání údajů o nich nesl s nelibostí; 4. co tak hejbnout kostrou :-)?
Z těchto hledisek mi přijde obecně nejlepší je prostě projít.  S vodou,
kterou nelze obkreslit z cuzk:km a uhul:ortofoto, je to horší, brodit se
a prodírat potokem v rokli, kde navíc ani není použitelný příjem GPS
signálu, je dost na houby. :-)