[Talk-cz] Opisování vody (was: Opisování turistických tras z ostatních map)

Milan Zamazal pdm na zamazal.org
Neděle Listopad 22 19:01:14 UTC 2009

    PD> Nepřipadá mi, že by různé potůčky nešli obkreslit z
    PD> uhul:ortofoto/cuzk:km - až ty úplně nejmenší mohou být
    PD> problém.

Narazil jsem na případy, kdy to nešlo, a to nejen u těch úplně
nejmenších.  Nezřídka také nejsem schopen dle cuzk:km (o uhul:ortofoto
nemluvě) identifikovat a obkreslit vodní toky na místech, která neznám.
Mít v JOSM jasný a dostatečně spolehlivý doplňující zdroj by
zakreslování velmi usnadnilo.

Takže mě stále zajímá: Mohu při zakreslování vodních toků a ploch do OSM
používat jako datový zdroj libovolnou mapu?  A pokud ne, mohu jakékoliv
mapy používat aspoň jako zdroje informací o existenci a názvech
(např. na uhul:ortofoto vidím něco jako rybník, tak se podívám do nějaké
mapy, jestli tam opravdu je a jak se jmenuje)?

    PD> Většina jich je na cuzk, mnoho se dá vidět (alespoň částečně) na
    PD> uhulu, a většinou není příliš důležité, aby byly úplně přesně.

Zrovna u vodních toků je žádoucí, aby byly poměrně přesné, neboť se
okolo nich často vyskytují jiné objekty (cesty atd.).  Je-li vodní tok
jen zhruba odhadnutý, bude při zakreslování okolí nutné ho smazat a
nakreslit znovu => zbytečná práce.  Tím chci říct jen to, že když už se
to dělá, tak raději pořádně (princip dvou různých zdrojů atd.).