[Talk-cz] Opisování turistických tras z ostatních map

hanoj ehanoj na gmail.com
Neděle Listopad 22 20:10:45 UTC 2009

> bavil jsem se s přispěvatelem ŠJů
> (http://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedista_diskuse:ŠJů#Fotky_rozcestn.C3.ADk.C5.AF)
> na české Wikipedii, který si myslí, že opisování turistických cest z
> ostatních map by mohlo být plně legální. Dosud v české komunitě platilo,
> že se to dělat nesmí, jaký je váš názor na toto téma.

*** Wikipedie ma jina, volnejsi vnitrni pravidla nez my. Na Wikipedii
se klidne oscanuje mapa mesta, zajimave veci se obtahnou v inkscape a
da se to wiki commons moje dilo copyleft. Jinymi slovy provedu selekci
informaci a zmenim mapovy klic.

*** Ten problem co tu my dokola resime je dle zakona definovan jako
uziti dila podle:

* Autorskecho zakona:
** kartograficke dilo (napr. papirova mapa, digitalni bezesva mapa,
ortofotomapa)
** (geo)databaze, jako soubor formalizovanych polohovych informaci

* Jine pravni upravy (napr. katastralni mapa)

Pokud se mluvi o nelegalnim zneuziti mapy tak temer vyhradne na
prikladu kopie, tj. pouziti 1:1.
Nemluvi se o nasem praktictejsim pouziti, tj. dalsim odvozovanim,
digitalizaci, selekci, generalizaci obsazenych dat.

To je pripad KCT, tedy pole neorane. Tedy jako vzdy: chybi precedent,
arbitr ci soudni rozhodnuti a majitel se tvari (logicky, jde o jeho
byznys) negativne.

PS: Dokazete si predstavit, ze z knihy vydate jen kapitolu 12, 13 a
16, stylisticky ji preformulujete a budete tvrdit ze jde o puvodni
dilo?

ha
hanoj