[Talk-cz] Dotazy začátečníka #1

hanoj ehanoj na gmail.com
Pátek Září 4 07:57:45 UTC 2009

> 1) Jak znázronit restauraci s veknovní zahrádkou? Tady je trochu problém jak
> říct, že amenity=restaurant a amenity=biergarten je stejné zařízení a tudíž
> by měly sdílet název, apod.?
> můj pokus: http://osm.org/go/0J0PVACmD--
*** pokud nahlednu na wiki, tak "biergarten" neni zpravidla to, co v
CR zpravidla delaji hospody. Tj. pronajmou si verejnou plochu nebo
otevrou dvorek za domem.

> 2) Když tvořím nějakou amenity jako area, tak nemá ikonku (škola,
> parkoviště, restaurace), mám to řešit přidáním ještě ikonky navrch
> (hackování rendereru mapnik) nebo počkat až bude renderer časem zobrazovat
> ikonky nad areama automaticky?
*** jen area, jednou si ty renderery snad vyradi

> 3) Kdy používat tunel a kdy most? Podle popisu na wiki to je jasné - tunel
> je vyvrtaný; most položený přes něco pouze pro konkrétní cestu. Ale v
> posledních pár větách dodávají, že při různém úhlu cest je lepší použít
> tunel, protože se lépe renderuje. Přeci by se mělo taggovat podle reality a
> ne podle mapnik-rendereru, ne?  Většina viaduktů na Praze 6 jsou tagované
> jako tunely silnic vespod, přitom to jsou podle mě jasné mosty, jaký je váš
> názor?
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tunnel
*** tomuhle vubec nerozumim, proste:
 tunel je jen tunel
 most, viadukt, akvadukt, estakada je bridge (kdysi se jeste davaly
nejake feature k nodum mostu, ale to uz se dnes asi nedela)

> 4) Jak kreslit rozsáhlejší křižovatky, dělat jednotlivé /jednosměrné/ cesty
> podle reálu, nebo nechat jen schéma? Možná by stačilo použít relations a
> nastavit zakáz odbočování... ?
> Řekl bych, že pro případné routování auto navigací je lepší mít samostatné
> cesty...
> http://www.zby.cz/scr/silnice_schema-real.png
> Tohle trošku souvisí i s tím, jak znázorňovat větší vyasfaltovanou plochu na
> křižovatce - v OSM datech to jsou prostě jen ways a ty jsou stejně široké,
> tudíš neodpovídající reálu.
*** v OSM generalizujeme obraz realneho sveta: komunikace reprezentuji
v ose objektu vedene linie. Tedy:
a) plochy se pouzivaji jen na namesti (pedestrian)
b) odbocovaci ramena krizovatky je mozno vykreslit tak jak mate v
odkazovanem obrazku. zvlaste je to zadouci u mimourovnovych krizovatek
nebo bypassu okruznich krizovatek
c) restrikce, pro pohyb, ktery by mohl byt routingem proveden, byt
neni v realu mozny, je mozno doplnit. Byl bych opatrny pouzivat
restrikce u kazde krizovatky.

> 5) Na českých Map features jsem chtěl přeložit z angličtiny část s Adresama,
> bohužel wiki stránka mi nejde uložit, vyskočí mi hláška proxyserveru "Read
> timeout". Pochubuji, že by Firefox3 neuměl 32kb post-dat..? Děje se vám to
> také?
*** Ano stava, a) mrkni na history stranky mozna uz se to ulozilo, b)
zkus mene frekventovanou dobu c) vytrvej

> 6) Jak je to se zastávkami tramvaje, když jsou v obou směrech mapovat obě? s
> příznakem směru?
*** doufam ze to nahradi nejaka inovace, protoze to vypada divne (jak
v modelu, tak v mape))

> 7) Changeset comments v češtině nebo aj?
*** asi jedno

> 8) lze nějak v JOSMu schovat dočasně objekt (ty hranice katastrů mě
> nezajímají ani na mapě) :-/
*** take me admin. hranice v JOSM a casto i v mape vadi. A taky nevim jak na to.

ha
hanoj