[Talk-cz] Dotazy začátečníka #1

Petr Kadlec petr.kadlec na gmail.com
Pátek Září 4 08:24:19 UTC 2009

2009/9/4 hanoj <ehanoj na gmail.com>:
> *** pokud nahlednu na wiki, tak "biergarten" neni zpravidla to, co v
> CR zpravidla delaji hospody. Tj. pronajmou si verejnou plochu nebo
> otevrou dvorek za domem.

Určitě. Nemyslím, že by biergarten byla „venkovní zahrádka restaurace“
(která navíc často funguje třeba jen v letních měsících). Jako
biergarten jsem otagoval např. Pivní stan na Strašnické (viz např.
http://www.facebook.com/photo.php?pid=30041977&op=1&o=all&view=all&subj=61918482224&aid=-1&oid=61918482224&id=1416334261).
Tagovat zvlášť to, že jedna část restaurace je pod střechou a druhá
ne, IMHO do OSM nepatří, to bychom už rovnou mohli tagovat, kde mají
záchodky a kde pípu. :-)

> *** tomuhle vubec nerozumim, proste:
>  tunel je jen tunel
>  most, viadukt, akvadukt, estakada je bridge (kdysi se jeste davaly
> nejake feature k nodum mostu, ale to uz se dnes asi nedela)

O tomhle už jsem taky přemejšlel, když jsem před nějakou dobou viděl
http://osm.org/go/0J0lmEIoY--

To se občas stává u komplikovaných stránek, ale zpravidla to znamená
jen to, že nestíhá novou verzi stránky vyrenderovat – editace byla
uložena, ale nestíhá se načíst ta nová verze. Při pohledu do historie
se pak zjistí, že už tam změny jsou. (V tomhle případě ovšem patrně
ne… http://wiki.openstreetmap.org/index.php?title=Cz:Map_Features&action=history)

> *** doufam ze to nahradi nejaka inovace, protoze to vypada divne (jak
> v modelu, tak v mape))

To se týká i autobusových zastávek – pořád myslím existují dva
pohledy, kam správně patří příslušný node atd.

-- Petr Kadlec / Mormegil