[Talk-cz] mapnik v obci

Michal Grézl michal.grezl na openstreetmap.cz
Pátek Duben 30 19:33:54 UTC 2010

2010/4/30 "Petr Morávek [Xificurk]" <xificurk na gmail.com>:

> Dobrá, tak tedy konkrétně... porovnejte
> http://www.openstreetmap.org/?lat=50.01678&lon=15.77294&zoom=17&layers=B000FTF
> http://mapy.cz/#mm=FP@x=136171904@y=135707616@z=16
>
> Osobně na těch leteckých snímcích vidím minimum toho, co by odpovídalo
> mé představě leisure=garden (a i definici podle wiki). Jak už jsem se
> ptal v předchozím mailu - proč jsou ty pozemky, kde je pouze posekaný
> trávník, občas bazén apod. označeny jako garden a ne třeba park? Žádné
> okrasné ani zemědělské plodiny se tam nepěstují, naopak je to travnatý
> otevřený prostor :-)

ja tam vidim zahrady, s bazenama:)
posekanej travnik je jedna z vrcholnejch forem zahradniceni,
lidi kultivaci travniku stravi veskerej volnej cas.

Jediny co bych uznal jako nezahradu je neupravena prirodni louka, tedy
kdyz by se o to nekolik let nikdo nestaral (koprivy, lucni kviti a
tak), vsechno ostatni je zahrada, kde je rozdil mezi parkem a zahradou
sem moc nezjistil (pravdepodobne je park podmnozina zahrady), z
vyznamu slova by zahrada mela byt ohranicena.

The etymology of the word refers to enclosure: it is from Middle
English gardin, from Anglo-French gardin, jardin, of Germanic origin;
akin to Old High German gart, an enclosure.

Tudiz vse uzavrene, ne nutne fyzicky plotem, kde neco roste a co je
upravovane clovekem je proste zahrada a hotovo.

Moje konecny slovo: Nejenom ze neni nic spatneho na tom tagovat
zahrady jako leisure=garden, naopak je to ta nejlepsi mozna varianta.
--
Michal Grézl
http://walley.org