[Talk-cz] footway vs. path (bylo: Návod na zakreslování turistických tras)

Aleš Janda openstreetmap na kyblsoft.cz
Pondělí Srpen 23 18:55:21 UTC 2010

+1 souhlasím.

Ideální je, pokud data odrážejí skutečný stav. A skutečný stav je
takový, že omezení rychlosti dané zákonem je omezení *v obci*, což je už
z principu plocha. Tedy landuse=residential (nebo obdobný) je ta správná
cesta.

Další skutečnost je taková, že na některých silnicích je povolena jiná
rychlost, než by vyplývalo z prostého jsem/nejsem v obci, popř. typu
silnice (dálnice). Taková skutečnost se udává dopravní značkou uvedenou
u silnice - a to je z principu omezení na danou cestu, čili way v OSM.

Byl bych tedy pro to ohraničit obce něčím, kde by se řeklo „tady je
padesátka“, a pouze v těch zvláštních případech, kdy je povolena jiná
rychlost (= je tam značka), dát omezení i na waye. Jakékoli jiné řešení
(emulovat plochu hromadným tagováním silnic v obci) mi přijde už z
principu jako špatné a neudržovatelné řešení.

Co v případě, kdy se změní zákony a maximální rychlost se změní nevím,
ale patrně bude nejlepší hromadná úprava: tohle patrně nepůjde nijak
jinak podchytit (to by OSM musel mít ještě nějakou sadu „globálních
proměnných“, v tomto případě pro každý stát jiný); nadto ta změna zákonů
tak častá není, takže to nevadí. Jak ale zaznačit 90 km/h mimo obec a
130 km/h na dálnici netuším.

Aleš Janda