[Talk-cz] footway vs. path (bylo: Návod na zakreslování turistických tras)

hanoj ehanoj na gmail.com
Pondělí Srpen 23 20:12:32 UTC 2010

> Ideální je, pokud data odrážejí skutečný stav. A skutečný stav je takový, že
> omezení rychlosti dané zákonem je omezení *v obci*, což je už z principu
> plocha. Tedy landuse=residential (nebo obdobný) je ta správná cesta.
*** zastavene uzemi je sice plocha, jenze polohu rychlostniho omezeni
a jeho miru na silnicich I,II,III tridy urcuje defacto policie CR,
nikoliv implicitne ono uzemi.
*** omezovat linie pres plosny objekt je neprakticke a neprehledne.
Muze to byt postprocesni pomucka pro navigace v soucasnem stavu mapy,
ne reseni pro editaci dat.

> Byl bych tedy pro to ohraničit obce něčím, kde by se řeklo "tady je
> padesátka", a pouze v těch zvláštních případech, kdy je povolena jiná
> rychlost (= je tam značka), dát omezení i na waye. Jakékoli jiné řešení
> (emulovat plochu hromadným tagováním silnic v obci) mi přijde už z principu
> jako špatné a neudržovatelné řešení.
*** hromadne tagovani silnic v obci nehrozi:
http://maxspeed.osm.lab.rfc822.org/?zoom=16&lat=49.17735&lon=16.56118&layers=B0T&input=maxspeed

*** Taguji se maxspeed jen ty silnice, ktere maji snizenou nejvyssi rychlost:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_tags_for_routing/Maxspeed#Motorcar

> Co v případě, kdy se změní zákony a maximální rychlost se změní nevím, ale
> patrně bude nejlepší hromadná úprava: tohle patrně nepůjde nijak jinak
> podchytit (to by OSM musel mít ještě nějakou sadu "globálních proměnných", v
> tomto případě pro každý stát jiný); nadto ta změna zákonů tak častá není,
> takže to nevadí. Jak ale zaznačit 90 km/h mimo obec a 130 km/h na dálnici
> netuším.
*** proposed trafficzone resi zbytne hromadne pretagovavani pri zmene zakona
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/trafficzone

ha
hanoj