[Talk-cz] footway vs. path (bylo: Návod na zakreslování turistických tras)

Mike mike na mikecrash.com
Středa Srpen 25 09:49:21 UTC 2010

> Pro pocitani doby dojezdu je ovsem tato informace (kde zacina a konci
> 50) naprosto nanic. Doba dojezdu je variabilni natolik a zavisla na
> tolika ruznych faktorech, ze pokud prohlasim, ze prumerna rychlost je
> 60km/h, tak mam pravdu a nemusim nic zjistovat (je to pro info prumer u
> meho auta pri najezdu cca 100 000km => je to realny cislo). Pokud si uz
> chceme hrat na realnou navigaci "od znacky ke znacce", tak pojdme
> tagovat proste jednotlivy dopravni znacky podle skutecnosti a necht si s
> tim algoritmus nejak poradi. V realu taky znacky chybi/jsou necitelne/...

Právě že není na nic. Má to obrovskou hodnotu pro počítání nejen doby
jízdy, ale hlavně kudy jet. Momentálně algoritmus raději projede obcí,
protože si myslí, že jede po hlavní pořád 80-90, přestože v reálu se tam
jede 50, takže je lepší to celé objet po obchvatu, kde se těch 90
opravdu jede. A toto je fakt, potvrzený logikou i praxí, ne jen nějaké
úvahy ve smyslu průměrné rychlosti. Ta je naprosto rozdílná, pokud
pojedu po D1 z Prahy do Brna a zcela jiná, když pojedu z východu Prahy
na západ Prahy. Nějaký dlouhodobý průměr je nic neříkající, navíc každý
ho má jiný, podle toho kde jezdí.

Jak mám chápat "necht si s tim algoritmus nejak poradi"? Psal jsi někdy
nějaký algoritmus? Správně má být "nechť si s tím programátor nějak
poradí", ten ti ale bude argumentovat jako já. Musí to být jasně
definované, jinak algoritmus napsat nejde. Jako bys chtěl přepisovat
fyzikální zákony.

Otázka zda vkládat značky je hlavně otázka toho, komu se budou hodit. U
značek si dovedu představit, že třeba ve spolupráci s Policií se zmapují
všechny značky (ideální import od nich) a nechá se z toho něco
vydedukovat - například napsat algoritmus na vylepšení značení, na
nesmyslné značení, odporující si značení, nakreslení mapy města včetně
značek apod. Jinak mít tu a tam v mapě nějakou značku mi přijde
zbytečné. Znáte snad nějakou jinou mapu, kde by byly značky? Nikdo to
totiž nepotřebuje, pro orientaci v mapě zbytečné, pro navigaci zbytečné,
pro turistiku zbytečné... Navíc pokud na to není spolehnutí, tak to
použít nejde.