[Talk-cz] OpenTrackMap - pár dotazů/návrhů

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Pátek Únor 19 12:27:19 UTC 2010

Radek Bartoň napsal(a):

> Taky by se asi musely definovat styly rendrování pro regionální značení tur.
> značek našich sousedů.

Tohle by bylo výhledově moc fajn... těch zajimavých (přes)hraničních
turistických tras je celkem dost.

> Zatím to o pár kilometrů (<50) to zvětšit můžu.

Přesně tak to bylo myšleno - aby okolo hranic ČR bylo řekněme 20-30km z
okolních států (ve většině směrů to už bylo, jen ten západ byl uřízlý
naprosto natvrdo.).

> To si nemyslím.

Osobně mi přijde jako nesmysl renderovat na nejvyšším zoomu stínování -
i na běžném monitoru člověk vidí poměrně malý výřez mapy (a na mobilních
zařízeních ještě mnohem menší výřez). Většina viditelné plochy je pak
vyplněna buď šedým nebo bílým "flekem" a stínování neplní svůj účel
(vytváření plastického reliéfu) a více méně jen překáží. Možná je to jen
můj subjektivní pocit, nebo tím, na která místa jsem se na mapě díval...
a samozřejmě to od jakého zoomu už by se stínování případně vypínalo je
další otázka.

> Tak by to mělo být. Budovy bych asi posunul nad vrstevnice, zatímco silnice
> bych asi nechal pod. U vody nevím, zatím je pod. Co konkrétně by se mělo podle
> Vás přehodit?

Osobně preferuji vrstevnice tak, jak je to na většině turistických map,
tj. až jako téměř poslední vrstvu... jediné co je ještě níže jsou věci
jako landuse atp.

> Co se týče názvů ulic, možná bych měl zase zapnout "halo" okolo písmen, aby
> menší tloušťka silnic tolik nevadila.

To je taky celkem rozumné řešení.

> Však tak to je, nebo ne?

No jo, pravda... Nějak mi nedošlo, že ty čáry nejsou "náhodně" vybrané
červené trasy, ale Evropské dálkové... Bylo by možné dodat ke značení
těch E-tras štítek s jejím číslem (podobně jako je u silnic)?

> Tady nechápu, jak si tu _čárkovanou_ čáru představujete?

Myslím tím aby délka čárky byla větší než její šířka :-) Teď je to
renderováno ze střídajících se čtverečků.

> Jinak díky za podmětné připomínky, až si na ně udělám čas, tak je zkusím
> zapracovat, zatím udělám pouze tu aktualizaci.

Není zač, jsem rád za renderer, který se ubírá turistickým směrem.

Petr Morávek aka Xificurk

PS: Jako zelenáč v OSM komunitě položím jednu asi hloupou otázku, abych
se vyhnul faux pas v budoucnosti - vidím, že mi v mailu vykáte... osobně
si na tyhle formality moc nepotrpím :-) Jak to tu po téhle formální
stránce obvykle funguje?