[Talk-cz] OpenStreetMap komerční služba

Radek Bartoň blackhex na post.cz
Čtvrtek Leden 7 11:35:08 UTC 2010

Dne čtvrtek 07 Leden 2010 12:24:16 Karel Volný napsal(a):
> zdar a sílu,
>
> otázka první zní, jak by mělo to "přednostně" vypadat?

Prostě aby místo toho, že bychom mapovali, co se nám zlíbí (ulice, značky,
atp.), tak by určití lidé mapovali primárně tyto firmy.

> otázka druhá zní, vzhledem k tomu, že je OSM otevřená, co brání firmám, aby
>  se tam zaváděly samy?

Nic, pouze technické dovednosti. Pochybuji, že "běžný podnikatel" (BFE :-)) je
schopný něco do OSM přidat.

> otázka třetí, a vadí vůbec, když se tam někdo vloží sám, nebyl by to
> zanedbatelný počet proti těm, co to prostě vezmou jako hotovou službu,
>  namísto aby trávili vlastní čas zjišťováním, jak se do té mapy přidat?

To podle mě neví nikdo. Muselo by se to zkusit.

> jinak co by mě, jakožto uživatele, potěšilo, by bylo provázání mapy s
>  dalšími daty - tedy vyrobit klikací mapu, kde by objekty nebyly zakresleny
>  v základní mapě, ale byly ve volitelných overlayích, a každý objekt by se
>  dal rozkliknout na podrobnější informace o něm ... tuším, že se to již
>  řešilo v souvislosti s nějakou databází POI, ale nic použitelného z toho
>  zatím nevzešlo, nebo se mýlím?

Google a Seznam podobné služby mají, tak proč by to nemohlo mít OSM.

--
Ing. Radek Bartoň

Faculty of Information Technology
Department of Computer Graphics and Multimedia
Brno University of Technology

E-mail: blackhex na post.cz
Web: http://blackhex.no-ip.org
Jabber: blackhex na jabber.cz