[Talk-cz] OpenStreetMap komerční služba

Karel Volný kavol na seznam.cz
Čtvrtek Leden 7 11:24:16 UTC 2010

zdar a sílu,

> Tak mě napadla taková šílená myšlenka a i když ji ani nechci zrealizovat,
>  chci se o ni podělit a poslechnout si, co si o tom myslíte.
>
> Co kdyby existovala komerční služba v rámci OSM, která by nabízela firmám,
> restauracím, hotelům apod., že po odeslání malého příspěvku OSM (např. 20
>  Kč dárcovskou SMS) by se jejich budova a název firmy zavedly "přednostně"
>  do mapy? Část z toho by mohla jít pro člověka, co to bude dělat a část na
>  rozvoj OSM.

otázka první zní, jak by mělo to "přednostně" vypadat?

otázka druhá zní, vzhledem k tomu, že je OSM otevřená, co brání firmám, aby se
tam zaváděly samy?

otázka třetí, a vadí vůbec, když se tam někdo vloží sám, nebyl by to
zanedbatelný počet proti těm, co to prostě vezmou jako hotovou službu, namísto
aby trávili vlastní čas zjišťováním, jak se do té mapy přidat?

jinak co by mě, jakožto uživatele, potěšilo, by bylo provázání mapy s dalšími
daty - tedy vyrobit klikací mapu, kde by objekty nebyly zakresleny v základní
mapě, ale byly ve volitelných overlayích, a každý objekt by se dal rozkliknout
na podrobnější informace o něm ... tuším, že se to již řešilo v souvislosti s
nějakou databází POI, ale nic použitelného z toho zatím nevzešlo, nebo se
mýlím?

K.