[Talk-cz] OpenStreetMap komerční služba

jzvc jzvc na tpfree.fdns.net
Čtvrtek Leden 7 23:04:08 UTC 2010

Dne 7.1.2010 12:15, Radek Bartoň napsal(a):
> Zdravím.
>
> Tak mě napadla taková šílená myšlenka a i když ji ani nechci zrealizovat, chci
> se o ni podělit a poslechnout si, co si o tom myslíte.
>
> Co kdyby existovala komerční služba v rámci OSM, která by nabízela firmám,
> restauracím, hotelům apod., že po odeslání malého příspěvku OSM (např. 20 Kč
> dárcovskou SMS) by se jejich budova a název firmy zavedly "přednostně" do mapy?
> Část z toho by mohla jít pro člověka, co to bude dělat a část na rozvoj OSM.
>
> Děkuji za komentáře.

Nechci brat iluze, ale ...

a) zivit open projektem telco operatory je mi proti srsti
b) kdyz si uz nekdo neco koupi, ocekava, ze za sve penize neco
hmatatelneho dostane. Kdo bude garantovat zaplacenou sluzbu ? Zkus si
predstavit, ze ti prijde 1k SMS, stihnes je zadat do tydne ? Protoze dyl
nikdo cekat nebude.
c) OSM neni stale jeste ve stavu, kdy by ji uzivalo rozumne mnoztvi lidi
=> pripadny kupec sluzby se zepta "a co to vubec je ?" a hned jako dalsi
bude "nj, ale mapy sou na sezmamu nebo na googlu"

To uz mi rozumnejsi prijde OSko jako neziskovka, pak se da i IMO lepe
vyjednavat s pripadnymi zdroji dat.