[Talk-cz] OpenStreetMap komerční služba

Mike Crash mike na mikecrash.com
Pondělí Leden 11 21:24:02 UTC 2010

Dobrý nápad, ale jste si jisti, že zadávat firmy přímo do OSM je dobrý
nápad? Co když taková firma skončí? Bude to někdo kontrolovat? Asi těžko
a samotný majitel asi nebude mít chuť si ještě vzpomenout, že se kdysi
přidal do OSM.

Když už seznam firem, tak někde zvlášť. Něco jiného jsou třeba
restaurace, které jsou tam většinou trvale, jen se často mění majitel. A
typ prostor (commercial, industrial) také většinou zůstává. Třeba u nás
se krámky mění jak houby po dešti, každý rok je zde otevřen minimálně
jeden nový na místě, kde bylo dříve něco jiného.

Takže raději někde vedle a zavést třeba roční obnovu v databázi - po
poslání upozorňovacího mailu. Pak by mohla být položka i placená, třeba
symbolickou hodnotou 10Kč na rok jako dotaci na provoz serveru.

Otázka je, jestli má něco takového smysl, protože takový server má každý
větší provozovatel webových portálů - seznam, atlas, centrum, .... což
je příliš velká konkurence.