[Talk-cz] Import adres z katastralni mapy

Jan Bilak jan.bilak.osm na gmail.com
Neděle Leden 24 02:54:13 UTC 2010

Já nemyslel GUI v tom smyslu, že tam bude 5 tlačítek a ty budou
spouštět tyhle skripty. Ale co je třeba dělat?

Pro adresní body:
- vybrat území, které mne zajímá (zajímavá informace zde bude, co už
je hotové a co nikoli ... zatím není skoro nic, ale časem...)
- automaticky stáhnou potřebná data (mapování, adresy, hranice kat.
území, dlaždice) a OCRovat
- pak je třeba manuální kontrola mapování, adres, výsledku OCRu -
zejména pro kontrolu OCRu se hodí možnost v GUI si zobrazit daný text
v podobě výřezu obrázku (zcela automaticky, aniž bych musel něco
složitě někde hledat či zadávát)
- automaticky provést mergování
- opět kontrola výsledků
- ...

Pro zakreslování domů to bude také zajímavé ... nějaké poloautomatický
rozpoznávání obrysů, možnost korektur, ověřování na fotomapě, ruční
zakreslení budov, návaznost na adresní body, ...

Možnosti pluginů do JOSM neznám, zatím ani Czechadress. Ale nemyslím,
že bude jednoduché to do toho nějak vhodně napasovat, aby s tím šlo
pohodlně pracovat. Přecijen republika je velká a tak zpracování takové
velké oblasti dá mnoho práce. Takže investice do co nejpohodlnějšího
GUI pro práci se vyplatí. Čím jednodušší to bude, tím více lidí se do
toho zapojí. Určitě jsou lidi, kteří by do toho šli, ale je to na ně
moc složité. Jak jsem pochopil, tak zatím na tom dělají vlastně jen
programátoři (nebo alespoň převážně). Přitom je tam spousta manuální
práce, která z principu programátorské schopnosti nevyžaduje, pokud by
bylo nějaké rozumné programové vybavení.

Co je podle tebe třeba teď dělat? Mapovací soubor apod. je krátkodobý
cíl. Myslím alespoň ze střednědobého pohledu.

Honza