[Talk-cz] Seznam katastralnich uzemi s umistenim

Mike mike na mikecrash.com
Středa Leden 27 08:52:00 UTC 2010

Hranice obce nemá mít tag boundary ani admin_level? Právě naopak - musí.
Tyto tagy byly zavedeny kvůli správnému rozpoznávání adres. Jediný
jednoznačný způsob, jak definovat, co kam patří, je přes oblasti. Pokud
chci vědět, do jakého státu patří nějaká obec, budu hledat, v jaké
boundary s admin_level=2 se nachází. Stejně tak ulici nebo adresu budu
přiřazovat k obci podle boundary s admin_level=8. Nějaké hranice KÚ jsou
na nic, stejně je nikdy nikdo nevyužije. Používá se to tak po celém
světě a ČR nesmí být výjimkou. Nebudeme zavádět přece zase něco svojeho.
A přiřazovat adresu k ulici, která je nejblíž, je taky nesmysl, protože
to nefunguje. Stejně tak k nejbližší obci - to taky nefunguje. A věř mi,
že vím, o čem mluvím, už přes měsíc se snažím napsat spolehlivý
algoritmus, který vezme v úvahu všechny možnosti, jak jsou teď v OSM.
Docházím k závěru, že nejlepší bude se na vše vyprdnout a udělat to jen
podle boundary. U nás, kde nemáme žádné boundary, to znamená jen pár
adres a většina adres se zahodí. Lepší, než když to bude plný chyb.

V současné době je OSM u nás pro navigaci nepoužitelná - plno chyb, plno
nedefinovaných věcí. Stačí si nechat najít nějakou trasu a ta vede v
protisměrech na kruháčích, v protisměrech na jednosměrkách, přes zákazy
vjezdu apod. A popravdě nevidím jiné použití OSM než pro navigaci a
generování bitmapových map. Mapa jako OSM nikdy nebude braná jako zdroj
pro jakékoliv závažné věci, které potřebují nějakou záruku a
zodpovědnost - katastrální mapy, definice budov apod. Navíc i v kat. je
plno chyb, dělám jen tam, kde to znám a často se nestačím se divit.

Dokonce si myslím, že definice hranic je to nejdůležitější v mapě, vše
ostatní se dodělá - silnice, budovy, adresy, ale na boundary visí vše.
Tak na to prosím myslete...