[Talk-cz] tagování sídel

MP singularita na gmail.com
Pátek Červen 4 12:06:35 UTC 2010

>  Další příklad - podle wiki by měl town být 10-100 tis. obyvatel. Našel
>  jsem spoustu obcí, které někdo označil jako town jen proto, že má k tomu
>  místu vztah (možná tam bydlí), přestože obec měla sotva 1000 obyvatel a

Rabštejn nad Střelou má asi 20 stálých obyvatel (+pár chalupářů),
přesto má status města (ve středověku tam byl hrad a trochu větší
osídlení, dnes tam moc lidí není, ale status města zůstal). Takových
"pidiměst" (pod 1000 obyvatel) je víc, byť ne tak malých. Tam by zase
asi nechtělo cpát do nich town, byť mají status města, protože jsou
pak tyto pidiměsta vidět už od příliš velkého zoomu.

>  ani nemá status města. Ani většina měst, co máme označených jako town,
>  toto nesplňuje. Jak rozhodnout tu hranici? Proto se to dělá podle toho,
>  zda má u nás obec status města, pak je to town, jinak je to prostě
>  village (včetně tzv. městysů). Toto přesně definuje značení a každý ví,
>  jak to má udělat. Oproti stavu, kdy definujeme nějakou velikost -
>  rozlohu/počet obyvatel apod.

Možná by oficiální status (obec, město, městys, městská část, část
obce) + počet obyvatel k nějakému dni šel docpat do dalšího tagu a pak
podle něj případně přetagovávat (město + obyvatelé<1000 -> village),
pokud vymyslíme pravidla podle kterých by to šlo dělat.

Martin